Summa sidvisningar

onsdag 18 juli 2018

Släkten är värs....bäst

Fick tillbaka min utmaning som jag gav till SPARKLING  Utmaningen löd som följer:
Måla upp en bild av sex olika släktingar/familjemedlemmar som vore perfekta att ha i ditt absolut perfekta liv. Du får välja ett perfekt husdjur också och det får inte vara hund. 

Uhum. Hundmänniskan får inte välja hund alltså. Antar att den här kattmänniskan inte får välja katt då. Okej. Men först till min perfekta Fanny&Alexandersläkt.

Då vill jag gärna inleda med en excentrisk farbror som bor uppe i Stockholm i en jätteparadvåning ute på Djurgården. Vi kan kalla honom Frank. Well. Frank har ett förflutet inom musikbranschen, Han har festat ihop med The Beatles och han har jobbat tätt tillsammans med Led Zeppelin, Black Sabbath och ELO. Frank känner ALLA som är värda att känna när det kommer till musik. Självklart är jag Franks favoritsläkting och jag har alltid ett rum stående till mitt förfogande där i hufvudstaden. Komma in på konserter, film- och tv-inspelningar? Frank fixar. Hurra för Frank!

Frank är omgift med en kvinna som heter Sonja. Jag kallar henne numera för min faster. Sonja är hälsofreak, och det hon inte vet om groddning, syrning, rawfood och kimchi och allt vad det nu heter är inte värt att veta. Hon kan lära ut yoga också. Passar mig jättebra. Jag kommer aldrig till skott liksom. Skönt då att ha härliga Sonja som kan lära mig lite grunder, kanske dagen efter att jag varit på en av Franks fantastiska efterfester (Helen Mirren och Mick Jagger var där! Och Mandelmanns!) Namaste. Eller vad det nu är man säger som yogainvigd. Namaste. 


Mer då i närområdet har jag en mycket trevlig och tillmötesgående moster som har en egen läkarpraktik. Moster Elisabeth kan jag ringa om mina hälar, när jag upptäcker konstiga leverfläckar, får sura uppstötningar och det ena med det tredje. Så himla smidigt. Alla borde ha en läkare i släkten. Det parti som har med det i sitt partiprogram kommer jag rösta på.

Har jag sagt att min ena morbror som bor på Gotland är pilot? Inte? Jag får bo hos honom lite då och då där ute på Fårö (han bor faktiskt granne med Bergman, eller ja, bodde) och även sitta med i cockpiten ibland. Visst. Jag är ganska flygrädd av mig men jag håller på att jobba bort detta med att få hålla lite i spakarna själv när jag är med morbror Ingvar på hans jobb.  Det är faktiskt inte så himla svårt att landa med ett jumbojet. Egentligen.

Min svärfar jobbar som bilmekaniker och att meka med bilar är det absolut roligaste han vet. Även på fritiden. Jag vet - det låter knasigt, men sån är han, svärfar Olle. Och betalt vill han inte ha. Nä. Olle blir glad om jag blir glad och det blir jag om Toyotan skulle råka få nya bromsbelägg, nytt fördelarlock och fräscha spindelleder. Olle - du är toppen! Kram på dig. Dig ska jag uppmärksamma speciellt kring julafton.

Slutligen så får jag faktiskt inte förringa Inga. Min faster. Min PIFFIGA faster som har ett förflutet som erkänd frisör (hon klipper förresten hela familjen här) men som nu har en egen skönhetssalong. Ofta behöver hon frivilliga personer att testa smink och krämer på. Ja, även olika skönhetsbehandlingar och då är jag ett lätt offer.  Det har varit pedikyr, olika intressanta massagebehandlingar som jag fått utvärdera och smink som inte säljs på hennes salong....gissa vem som får det? Just det. Kommer faktiskt inte ihåg när jag behövde köpa en mascara senast.
Fasen vad härligt med denna stora underbara släkt alltså!

Vänta. Husdjuret. Det perfekta. Jag vill ju såklart säga fågel som kan tala, men det känns så enormt fel med en fågel inomhus. Huset jag bor i har lemurförbud och hundar kan jag inget om och jag skulle känna mig så bunden av att behöva gå ut och rasta den i ur och skur och aldrig kan man åka bort så nej. Det får bli ett marsvin då. Jag kan säkert lära mig att älska ett sånt också. Tror jag iallafall.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Kam mam få vara med och dela på Frank?

randigkatt sa...

Dela och dela...du kan få hänga med på någon rolig efterfest om du vill nångång.