Summa sidvisningar

söndag 2 september 2018

Operation Billös fortsätter

Nu har vi varit utan bil en hel vecka. Än så länge kan jag konstatera att jag inte saknat vraket en enda gång. Istället har jag trampat både el- och vanlig cykel, åkt buss (med allt vad det nu innebär, den gången jag åkte nu i veckan innebar till exempel att jag hamnade framför en man som hade typ Skandinaviens äckligaste andedräkt, han gäspade stort och ofta, usch) och så har jag frågat om eventuell samåkning med en tjej i grannhuset när vi skulle iväg på REKO-utlämning (du får googla). Det var verkligen jättetrevligt att åka ihop och det hade ju ALDRIG hänt annars om vi hade haft kvar vår bil. Då hade jag minsann puttrat iväg själv i min bil och hon själv i hennes. Miljön jublar lite försiktigt. Vill jag tro i alla fall.
Faktiskt så har jag inte ens varit ute på Blocket och glott efter bilar i 10-20.000-kronorsklassen. Det talar ju en hel del för att jag verkligen tar det här lilla experimentet på nån form av allvar. Ska bli spännande att se hur länge vi kan hålla emot. När första stormen/höstregnet drar in över Huskvarna - då kanske, kanske det blir annat ljud i skällan. Cykla i motvind = motbjudande. Cykla i hällregn = ännu mer motbjudande. Fast å andra sidan....tänk vad praktiskt det skulle vara med en sådan där duschhuva som fanns förr (eller finns? meddela mig isåfall) - ni vet den där huvan som man drog ner över hela huvudet och som hade plast där fram som man tittade ut igenom. En sådan skulle ju vara asbra att cykla med i regn! I alla fall för en som alltid har mascara på sig. Mascara som inte är vattenfast.

Komma fram till jobbet och se ut som Alice Cooper = inte så speciellt lockande.


4 kommentarer:

Sparkling sa...

Heja! Jag tänker varje gång jag tar bussen till jobbet att "det här borde jag göra oftare, gud vad smidigt det är att bara sitta här och låta sig transporteras, man kan läsa, man kan sova, JAG SKA BÖRJA ÅKA BUSS" och så sitter jag och räknar ut hur mycket pengar jag skulle spara och hur mycket miljöcred jag skulle få - och sen kommer jag till stan. Där bussarna som går ut till mitt jobb aldrig är synkade med landsortsbussarna och så får man stå och frysa och vänta jättelänge och sen ligger inte busshållplatsen direkt vid mitt jobb heller utan det är en bit att gå och så ska man släpa på matlåda och väska och dator och grejer och sen ska man göra om hela operationen i omvänd ordning på eftermiddagen och jag kommer hem två timmar senare än jag brukar fastän jag går upp samma tid, och då låter det mer "FY FAN, ALDRIG MERA BUSS" från den här skällan. Förlåt miljön, men jag gillar för mycket att bo på landet och är för snål om min fritid.

randigkatt sa...

Jamen usch! Det där har du min fulla förståelse för. Jag bor ju, tyvärr, inte på vischan utan ganska centralt och då inser man snart att EGENTLIGEN så behöver man inte bil.
Fritid = lyx.

Sparkling sa...

Hur går det nu i höststormarna?

randigkatt sa...

Bah! Hur plättlätt som helst! Återkom istället när halkan slår till. Den och snöslasket.