Summa sidvisningar

tisdag 16 december 2008

Om 30 dagar....

Var det jordbävning i södra Sverige imorse eller inatt? Det låter ju helt jäkla fucking otroligt. Men konstiga saker händer. Hela tiden. Idag fick jag till exempel ett positivt besked om våren. Har nämligen legat i som ett litet torrt skinn här. Förra veckan lämnade jag in ett programförslag till radion och efter att jag spelat in ett så kallat pilotprogram fick jag idag veta att "Ja. Det är klockrent. Du får köra!". Så i vår, med start tisdag den 13 januari, kan jag titulera mig Mamma Mirre. För så heter mitt lilla inslag förstår ni och vad det kommer att handla om kanske även ni som är begåvade i klass med fiskmåsar kan räkna ut. Att vara mamma, ha barn, föräldraskap? Just det. Rätt gissat.
Nu kommer jag lida av svår ångest över att hitta på ämnen att behandla om jag känner mig själv rätt. Men som tur är har jag en skäggig man som peppar och står i.
"Berätta om det där med brevlådan!" sa han till exempel idag.
"Brevlådan?" undrade jag.
"Ja, du vet när du bröt ihop och jag sa nåt i stil med att ska verkligen en brevlåda komma emellan oss?"
Känner du dig nyfiken att höra om The brevlåde incident så får du helt enkelt ta och ratta in P4 på tisdagar framöver. Nån gång vid elvasnåret. Start tisdag. 13 januari. G U L P.

Dagens låt: Video killed the radiostar - Buggles.
Nä, nån slags radiostjärna är man då verkligen inte. Men det är rätt fantastiskt att man är med på radio. Jag och Sara har efter närmare två år inte fattat det. Att vi är med där i radion. Varje vecka. Direkt ut i etern. Att det finns folk som kanske lyssnar på vårt svamlande. Fast på fredag går vi skilda vägar. Kommer kännas helmystiskt. Min nyårsönskan blir den här: Stort lycka till till oss båda i fortsättningen.

Website counter

2 kommentarer:

Knegarn sa...

Jag vill oxå göra radio!

www.myspace.com/knegarn

Anonym sa...

Men det har du väl gjort??? Jag har ett starkt minne av att du agerade reporter på lokalradion för några år sedan. men visst är det beroendeframkallande!?