Summa sidvisningar

lördag 5 september 2009

Kvällsmat. Lördagskvällsmat.

Då bjuder vi in vår käre gäst Billy. In med feta Billy i micron och när han plingar efter två minuter (tack gode gud för snabbmat!) så är vi där och mumsar i oss honom.
Ja. Vi slarvar med maten ibland i den här familjen. Det kan jag villigt erkänna. För det mesta äter varken jag eller Skägget kvällsmat. Vi brukar vänta med att trycka i oss något fettbildande till nionyheterna istället. Ihop med en kopp thé. Men barnen måste ju ha näring! Så ikväll har den ena fått äta mammas stroganoff på sojakorv tillsammans med makaroner från gårdagen och den andra har fått en Billys veggiepizza eftersom hon kom hem en timma senare. Så det kan bli.
Är det lördag som idag så får man även avrunda med en annan småtrevlig sak ur kostcirkeln. Chips och ostbågar!
Livet är en fest!

Dagens låt: Eat me, drink me - Marilyn Manson.
Min hjärna är för det mesta upptagen med att tänka på mat. Vad ska vi ha till lunch? Vad ska vi äta till middag? Ska jag prova något annat än fiskpinnar idag? Ja, det ska jag! De där gamla abborrarna i frysen kanske? Steka dom och ha någon smaskig geggamojja till det. Hade jag inte ett recept på nån abborrgojs med sardeller, basilika och creme fraiche? Jo, nånstans, nånstans....
Mat! Jag älskar mat.

Website counter

Inga kommentarer: