Summa sidvisningar

lördag 29 maj 2010

Snart ska hela rasket rivas. Snart ska hela rasket bort.

Kungsängsskolan. Född 1965. Ska rivas 2010. Det känns vemodigt....

Hur många gånger har man inte suttit här och rökt, spottat och druckit billigt vin eller folköl...

Skägget var en duktig elev. Här i fysiksalen. Det lutar mot en stark 5:a!

I korridoren till biologi-, kemi- och fysiksalarna. Vem där? Är det kanske inte en gråhårig Janne? Janne som var storebror till rolige Eine.

Jag kan! Jag kan! I den här gamla salen hade jag matte en gång i tiden.

En gammal elevkatalog fanns på plats! Med min klass i! Vilken sagolik tur att jag var sjuk den där dagen då skolfotografen var på plats. Kolla in Urban med de fräsiga brillorna....

Entrén in mot "centralkapprummet".
"Centralkapprummet" - är inte det ett utrotningshotat ord?


Den gamla aulan. Vår gamla rektor Reidar Rönneke (coolt namn) fanns på plats och höll ett alldeles för långt tal.


Hemkunskapssalen. Här fick jag för första gången i mitt liv stifta bekantskap med en vitlök.

Vi passade på att lama oss, förstås.

R.I.P.
Dagens låt: The end - The Doors.
Jaha. Det var det det. Då ska det alltså bli snajdiga bostäder istället för en skola där uppe. Mina högstadieår var skittråkiga men visst kommer man sakna gamla klumpiga kolossen Kungsängsskolan trots allt. Ändå.

Website counter

3 kommentarer:

Barasara sa...

Å. Hade det inte varit för hippan hade jag också passat på att besöka skolan. Kul att se via dina bilder.
1 Snygg affisch!
2 Gud vilket kul par du och Peter är!

randigkatt sa...

Hm. Jättekul. Du skulle sett oss när vi skulle ta bilderna...."Men skynda dig nu då! Tryck då för fan!! Kommer det nån?? Amen TA DÅ!".
Jag hade dött av skam om jag hade legat där på golvet och nån kommit in.

Anonym sa...

Underbara bilder, tack för att du la ut dem! Önskar att jag hade varit där... "Centralkapprummet" - hahahah - vilket dinosaurieord!!/Susan