Summa sidvisningar

lördag 11 september 2010

Tillåt mig småle.

Fredag eftermiddag. Barnen är hämtade från skola och dagis. Tre barn sitter och häckar i bilens baksäte eftersom kompisen Liv har fått skjuts. Jag tjuvlyssnar med ett halvt öra på deras förnumstiga samtal.
Wendy: "Vem ska du rösta på?"
Liv: "Jag vet inte. Och förresten så får vi ju inte rösta".
Wendy: "Jag vill ha det som det är. Inte ha den där Mona Lisa iallafall!"
Jag börjar skratta. Liv börjar skratta. Mille förstår inte det komiska alls. Som vanligt.

Har alltid sagt att jag inte gillar större förändringar. Äpplet faller tydligen inte långt från...

Dagens låt: Changes - Black Sabbath.
Just nu skulle jag inte tacka nej till förändringar vad det gäller arbete. Ska söka ett jobb nu i veckan men känner mig lite osäker.
Och så detta: Varenda natt i två veckors tid har jag drömt om mina gamla särskoleelver på Rosenlundsskolan. NÅGOT måste det ju betyda?




Website counter

Inga kommentarer: