Summa sidvisningar

tisdag 4 januari 2011

24 timmars lekhelvete

Jobbat två dagar på särskolans fritidshem. En dag kvar. Kan med ännu större säkerhet fastställa att är det något jag aldrig i hela livet skulle vilja utbilda mig till så är det till fritidspedagog. Gah! Det är så jävla ledsamt att spela spel, pussla och leka med bilar på en bilmatta. Jag storknar.
Pippi-memory (zzzzz), Ali Baba och hans lata fula kamel (zzzz), brandbilspusslet (zzzz), barnyatzyt (ZZZZZ!!!!!!!!).
Nu vill jag bli trafikreporter. Inte en pulka eller blöt overall så långt ögat kan nå. Bara en härlig ställbar kontorsstol, fyra dataskrämar, en telefon och ett gäng mikrofoner. Ge mig det. Nu!

Dagens låt: Som sommaren - Danielsson & Pekkanini.
Nu känns det nerförsbacke. Det lackar mot vår. Mot sommar. Sommar instängd på ett kontor.....med en ställbar kontorsstol och längtan mot en skolgård...utflykter till Stadsparken, till Vätterstranden mmmmm....särskolans fritidshem....

Inga kommentarer: