Summa sidvisningar

lördag 26 mars 2011

300 blev 900

Intersport öppnade sin nya stora butik på A6 igår. I JP-annonsen föll min blick på ett set med tröja och brallor från Adidas för endast 300 pix (skulle egentligen kostat 750:-!). Eftersom att jag nu har blivit en frisksportare av rang så tänkte jag för en gångs skull att "åt helvete med begagnat - nu VILL JAG HA NYTT!"
In i bilen. Upp till hemska A6. In på Intersport. Leta, leta, leta. Hittar. Gud, så fult detta set var i verkligheten då. Glansigt material i svart och rött, burr. Fult.
Irrar omkring ytterligare en stund och hittar ett par byxor för 400:- från Nike. "Dom skulle man nog kunna ta sig både en och två promenader i", tänker jag och får i samma ögonblick syn på en Adidasjacka i svart och ROSA. Endast 500:-. Taget.
Kön är lång. Tre kassor är öppna och ingen står i den ena kön. Jag spelar dum och går fram med mina saker och betalar (egentligen var den aslånga kön till alla tre kassorna, men ingen sa ju nåt, stela svenskar som knyter nävarna i byxfickorna ni vet...ha ha) och i bilen hem tänker jag att jag är en dum människa. Iallafall med tanke på att jag knappt fick 7000:- i lön den här månaden och vi har en massa räkningar, jag ska till tandläkaren och så Mats ovanpå det och det där med kastreringen. Osmart. Dumt.
Men what the heck! Fatta vad jag kan glänsa nu när jag är ute och spankulerar!

Dagens låt: Rich girl - Gwen Stefani.
Ja, egentligen är jag ju en fattig person men jag känner mig ändå (klyscha kommer nu) ofattbart rik. Har fått två underbara barn, en vetig man, en bra lya, roliga vänner, vi är friska och vi har en bil som hoppar igång snällt varenda morgon. Inga tsunamis så långt ögat kan nå, inga otäcka jordbävningnar som får lilla huset på Drottninggatan att säcka ihop. Klart som korvspad att jag känner mig rik!

Website counter

3 kommentarer:

Lena sa...

Just det!! Så sant som det är sagt (skrivet). Vi vet egentligen inte hur bra vi har det!
Kul inlägg.

/Lorenta - som inte - hör och häpna - varit på loppis idag!!

Barasara sa...

Är det morgonspatserande du gör? :) Synd att vi bor i varsin stad annars kunde vi gått med varandra på mornarna, då hade det garanterat blivit tidigt också med tanke på din kroppsklocka.

randigkatt sa...

Nej, jag har ännu inte kommit iväg ut innan frukost. Jag brukar gå en snabb promenad på minst 30 minuter antingen efter frukost eller på kvällen. Ibland både ock.
Beroendeframkallande!