Summa sidvisningar

tisdag 21 maj 2013

STORA BOKSTÄVER mitt i

Läser ettt inlägg om kravallerna i Husby på facebook. En medelålders (tror jag) man skriver följande kommentar:

 "Man Måsste Ta Tag Ungdomsarbetslösheten Och Arbetslösheten men även. Klyftorna som ökar i Samhället. Och Det i Hela Sverige. Det finns Hur mycket jobb som liksom inte blir gjorda för att man har glömt bort jobb som tex Dagbarnvårdare eller Dagmamma."

Kommer osökt att tänka på den här. "Jag är er nya svenskläraret. Vad är det som kryper? Ormet!"

Dagens låt: I'll be missing you - Faith Evans & Puff Daddy.
Ikväll är det ABSOLUT sista dagen på trafikredaktionen. Ska dock inte jobba utan bara ha ett återkopplingsmöte. Ett möte med smörgåstårta som en mycket upphetsande ingrediens. Åh, fy satan, vad jag kommer sakna alla på radion! Kommer sakna Henkes härmande av andra människor, Sebastians alla uttryck, Clarences dåliga vitsar, Johans shorts och anekdoter, Lennarts kunnande om gamla Jönköping, Peters berättelser om ditt och datt, Maries skratt, Gerds lugn.....Nu ska man sitta med EN enda person i en lägenhet inne i centrala Jönköping. Ingen hög puls, ingen hög musik, inga gapskratt.

Nu börjar en ny era i mitt liv. En HELT ny era. 
Fasa.

Inga kommentarer: