Summa sidvisningar

tisdag 21 januari 2014

Jamen det var då fan!

Inget jobb, inget jobb, inget jobb. Ja, ni vet trallen.
Idag försover jag mig för första gången på elva år och vad händer då?
Pling i telefonen: "Kan du jobba som fritidspedagog på särskolan idag mellan 8.30-17?"
"Vilka sura tider" hinner jag, the slacker, tänka innan jag skickar iväg ett "JA!"
Bokad.
Två minuter senare plingar det till igen. "Hej! Kan du jobba på grundsär idag mellan 8.30-15, mvh Therese".
SÅ HÄR ÄR DET ALLTID.
Nu ska jag iallafall iväg till favoritskolan och kramas med mina åttaåriga särkillar. Det är något alldeles särskilt med dom - det är ju därför de går på särskolan.

Så - ingen promenad runt Munksjön idag (snyft, lätt abstinens). Tjing! från löneslaven och någon dagens låt blir det inte heller.

Inga kommentarer: