Summa sidvisningar

lördag 4 november 2017

Tio (sekunder) tankar om tid.

Jag upplever allt oftare att jag inte har tid till NÅGONTING. Jag läser inga tidningar längre, jag bloggar inte, jag läser inga böcker längre (falskt påstående. Läser visst, men inte lika ofta och mycket), jag orkar inte hänga på Tradera, pallar inte springa i secondhandaffärer, jag pratar inte så värst mycket med min familj....det är inte okej detta här. 
Hittade Bodil Jönssons bok "Tio tankar om tid" för en krona inne på Återvunnet i tisdags och kom hem och satte mig och soffan och kände att...nä, det här har jag inte tid med. Fångar inte författaren mig inom en minut så är det kört liksom. Jag vill göra annat. Känner stress.
Vad är det som händer?
Är det att energin numera går åt till att springa omkring och leta efter läsglasögonen, att leta efter mobilladdaren samt att ringa Telia eftersom Bredbandskollen säger att vi har under 10 mbits när vi betalar för 60? Ja, jag vet inte. Vet bara att det här måste få ett stopp.
Nu i veckan så fick jag ett psykbryt och bara skrek att "NU ÄR JAG SÅ HÄÄÄÄÄÄÄR NÄRA  (måttade med tummen och pekfingret) FRÅN ATT BARA SKITA I ALLT OCH FLYTTA UT PÅ LANDET MED BARA EN GET! JAG VILL INTE HA MER MED TEKNIK ATT GÖRA! VILL SLÄNGA ALLT! JAG ÄR SÅ HIMLA TRÖTT PÅ ALLA SAKER!"

Två dagar senare åkte vi till Ullared. Kvittot visade 1777:-
Förresten. Stavas mindfulness med ett eller två S?


Dagens låt: Fool on the hill - Beatles
Älskar den låten. Har alltid känt att jag vill vara den där stollen på kullen som minsann ser "solen när den går ner" när de andra inte gör det. För att de inte har tid med sådana petitesser förstås. Herregud solnedgångar! När man har fullt upp med att stirra in i mobilen liksom.







Inga kommentarer: