Summa sidvisningar

lördag 11 oktober 2008

Den som spar hon har

Kris. Det är KRIS. Maten blir dyrare, alla får gå från sina jobb och om man har tagit miljonlån så kommer man få gå från hus och hem och bosätta sig ute på en schysst gata nånstans. Eller under en bro eller så. Illa läge alltså.
Kommer jag att bli särskilt drabbad? Nä, jag tror faktiskt inte det. Jag har redan lärt mig att leva på musminimala inkomster. Jag handlar redan de flesta kläderna på second hand och jag äger ingen platt-teve, ingen flott bil, ingen MP3, ingen Ipod, ingen superflådig dator och både soffan och sängen är betalade med kontanta medel. Jag har tack och lov inga dyra lån.
Så nu kom jag helt plötsligt att tänka på en barnvisa som går så här:
"Jag klappar mig på magen när jag är mätt och glad. Jag klappar mig på huvet när jag har gjort nåt bra. Jag klappar mig på kinden när jag har varit snäll....jag klappar mig på rumpan morgon, middag, kväll!" (Sista meningen där om rumpan brukar försätta barn under fyra år i hysteriskt skrattillstånd).
Så okej. Då gör jag väl det då. Klappar mig på huvudet. För idag så tänkte jag åka till IKEA och köpa en ny gardinstång till barnens rum. Hade säkert kostat m i n s t 100:-. Åkte jag till IKEA? Nej, det gjorde jag inte. Jag styrde kosan till Erik och hans hjälp istället. Där hittade jag vad jag behövde. Kostade? 10:-!
90 spänn plus alltså. Många bäckar små......

Dagens låt: Money - Pink Floyd.
Jag har börjat drömma om pengar. I veckan drömde jag att jag sålde ett kassettband för tvåtusen spänn på Tradera och inatt drömde jag att min svärmor berättade för alla att jag hade pratat i sömnen och sagt "Hur ska jag få tillbaka mina pengar????"
Mina psykodrömmar - det blir en sak att ta upp en gång här framöver.


Website counter

Inga kommentarer: