Summa sidvisningar

måndag 4 november 2013

Det sjunde tecknet

Min bror var en av de första i Sverige som skaffade sig en personlig regskylt. Eftersom han hade egen taxi så hette hans bil kort och gott "TAXI26". Lite fantasilöst kanske man kan tycka men ändå fiffigt om man vill göra lite reklam för sin lilla rörelse.
Numera reagerar man ju inte nämnvärt om man ser ett fordon med egen skylt för oftast är de så förutsägbara. Efternamn. Förnamn. Gäsp. Roffe Wikström med sin skylt där det står BLUES. Gäsp igen. Nåja.
Man har som sagt var sett en del blajjigheter genom åren och sällan eller aldrig har man stött på skyltar som direkt har lockat till jubel. Ändå tills för några dagar sedan till säga.
Jag var nämligen ute på en loppisrunda och just precis när jag höll på att snurra mig yr i en rondell så möter jag en bil med en registreringsskylt som stoltserar med ett budskap. Ett bra budskap. "DUÄRBRA" stod det och nu ångrar jag en smula att jag inte satte av efter den bilen. Skulle verkligen velat kolla in den smarte ägaren.
DU ÄR BRA. Fyndigt. Så inte-ego. Härligt. Mer sånt!
När kommer mössorna med det budskapet ut på marknaden undrar jag? Vi är faktiskt ganska trötta på de där BADHAIRDAY-skapelserna nu. Jättetrötta.
Och vi vill gärna veta att vi är bra. Inte sant?

Dagens låt: Lazy - Deep Purple
Slapp start på vecka 45. Eftersom jag numera hankar mig fram som timvikarie så vet jag inte på måndagsmorgonen om jag ens HAR jobb. Oftast får jag ett sms där det står "Kan du jobba på den och den skolan idag mellan 9-16?" och då är det bara att svara ja eller nej. Oftast svarar jag ja. Det blir roligast så.
Fast idag har telefonen varit helt stum. Inte ens darrat till har den gjort. Och lika bra det kanske för Wendy är hemma från skolan för första gången under hela höstterminen (hon "mår lite illa") och det är ju jätteskönt att vara inomhus och bara gå och småpula. Fast rik det blir man inte. Om man inte kommer på en affärsidé om mössor med DUÄRBRA-tryck, förstås. Orka.

Inga kommentarer: