Summa sidvisningar

torsdag 15 augusti 2013

Man i kalsong kan se ut på många olika sätt


Och han jag råkade se igår han såg inte ut som David Beckham här ovan på bilden. Det kan jag lugnt intyga. Ordförande som jag är här i bostadsrättsföreningen och allt. Jag ordförande? Jodå, det är sant. Det har jag varit i flera år och ungefär vid tiotiden igår på förmiddagen så kände jag att nu så vill jag nog hoppa av min post. Allt på grund av mannen i kalsongen.
Såhär:
Min nya granne ringer på morgonen. Det läcker vatten från hennes badrumstak. Ovanför henne bor en jugoslav som vi kan kalla Jasse eftersom han nästan heter så. Det är bara hans lägenhet ovanpå så det är liksom ingen tvekan om att det är hans avloppsrör som är orsaken. Okej. Kul. Eller kanske inte. Jag får helt enkelt ta på mig kläderna och traska upp till Jasse och ringa på.
RIIIING! Det tar lite tid men jag hör att någon tassar omkring där inne i lägenheten. Efter en minut som känns väldigt lång så öppnar han. Han är endast iförd ett par kalsonger. Jag får STÅLSÄTTA mig att titta honom extremt stint i ögonen.
Jag rabblar följande ramsa inuti mitt huvud: "Titta inte på kalsongerna, titta inte på kalsongerna, verka naturlig, det är bara en man från forna Jugoslavien som står här framför mig och ja, han ser fånig ut med sitt färgade hår och sina färgade ögonbryn och halskedjan i guld och allt och att han jobbar på STRIPTIZ KLUB...det är väl inget konstigt med det eller och han känner Dragan, strippklubbskungen och han har ofta unga vulgotjejer här i lägenheten, inget konstigt alls, närå, och TITTA INTE PÅ HANS PAKET!"
"Du har förmodligen ett rör som har brustit i ditt badrum och nu måste vi ta hit en firma som får riva upp badrumsgolvet tyvärr" säger jag, ordföranden, samtidigt som jag försöker ge sken av att jag inte alls har något emot att prata med en halvnaken man från forna Jugoslavien (tål att upprepas) i en dörröppning i Huskvarna.
"?"
"!"
"Nej!"
"Jo!"
Och så dividerar vi lite och jag vill bara ta min ordförandepost och knyckla ned den i närmaste papperskorg. Eller paperzkorg som Jasse skulle ha sagt.

Man kanske skulle ta och söka jobb hos han Dragan istället på hans STRIPTIZ KLUB? Jag är ju SÅ bekväm att jobba med halvnakna människor och så vidare.

Not to be continued.

Inga kommentarer: