Summa sidvisningar

onsdag 8 juni 2011

Sista klöset!

Sommarlovet stundar. Nästan varenda onsdag under vårterminen har jag ryckt in i en klass på särskolan. En klass med fyra barn i nioårsåldern. Idag var det sista dagen och eftersom man är ett nostalgiskt, sentimentalt stycke så tänkte jag att
"Jaha, det var sista gången vi gick igenom veckodagarna då" (Albin kunde till och med att det var onsdag, kors i taket!)
"Jaha, det var sista gången man satt i det här fluffiga personalrummet då och drack sitt kaffe".
"Jaha, det var sista gången man var i den här skolmatsalen och käkade då" (fiskfrilett med gräddfilssås, mums).
"Jaha, det här var alltså sista gången som jag stod vid gungorna då och lekte HAJLEKEN" (mitt påhitt och Kevin skrattade så mycket idag att han till och med gjorde på sig).
"Jaha, det var sista gången man fick tjata på Sandy om toaletten, bussen, maten, pappret, pennorna då".
"Jaha, det var sista gången man blev riven idag då (i ansiktet mellan läppen och näsan ).
Suck. Jag ska jobba på säris imorgon också men vi kommer vara borta från skolan hela dagen - meningen är att vi ska vara på Axamo och grilla, spela brännboll med mera.
Väderprognos: 20 mm regn och kanske åska. ÅSKA.
Det kommer bli ett hejdundrande avslut på min skolkarriär. Och åh, vad jag kommer sakna alla roliga ungar!

Dagens låt: I should be so lucky - Kylie Minogue.
Vad lycklig jag skulle bli om:
1. Den här renoveringen vi håller på med nu blir bra.
2. Om jag får jobbet på trafiken.
3. Om "patronbältet" drabbades av fläckvis håravfall samt av böldpest alternativt ebola.
4. Jag vann en stor slabba pengar.
5. Det blir en fin sommar.

Inga kommentarer: