Summa sidvisningar

onsdag 3 januari 2018

Januariprojektet!




Ogillar överkonsumtion som ni kanske vet. Äcklas av att vara på kommunens sortergård och se folk som bara hivar iväg nya cyklar, fina möbler, tavlor, kläder, bra att ha-grejer, spisar, kylar, datorer...ja, listan kan göras sjukt lång. Hur fasen kan folk slänga fungerande saker? Det går inte att få in i mitt huvud liksom.
Och som ni säkert också redan vet så är jag en person som till 95% handlar begagnat. Känner mig riktigt tjock och duktig faktiskt. Ännu duktigare tänkte jag att jag skulle bli så därför bestämde jag mig för att under hela januari månad så får jag inte handla en endaste sak. Inga kläder, inga prylar, inga loppissaker. Bara mat så att vi överlever är tillåtet att handla. Dessutom så har projektet svällt till att försöka göra mat och måltider (hej havregrynsgröt!) av allt som redan finns hemma i kyl, frys och skafferi. Göra sig av med det gamla innan man får ta in något nytt så att säga.
Än så länge går det här åtagandet jättebra trots att jag redan tänkt att jag behöver ju köpa ett par örhängen, ett par svarta jeans samt gravljus. Nu blir det inget med det. Plånboken är stängd. Månaden ut. HÄRLIGT.

Hälsningar Snåljåp.



3 kommentarer:

Sparkling sa...

GÖÖÖTT! Eller vågar du anta min utmaning: den första som köper något (onödigt) i år förlorar (oklart exakt vad man förlorar, men...äran? värdigheten? pengarna? titeln "årets miljövän"?). ÄRU MÄ?

randigkatt sa...

Jag är såklart med men jag VET att jag kommer förlora. Dock inte i januari. Det går finfint än så länge.

Sparkling sa...

Samma här...än så länge :D