Summa sidvisningar

fredag 19 oktober 2012

Intervju med en spännande person

Vad gör du just nu? Jag sitter på en stol och glor in i en datorskärm.

Vad tänker du på? Att jag borde göra något vettigt. Kanske gå ut och gå men det regnar och idag har jag kjol. Känns inte som ett ultimat promenadläge helt enkelt.

Vad är det roligaste som hänt hittills idag? Tja, eftersom klockan bara är nio så har det ju inte hänt speciellt mycket. Jag får väl säga att det var kul att Mats var inne hela natten och att han var uppe och strök sitt Whiskasdoftande ansikte mot mitt L'Orealluktande ansikte.

Det tråkigaste som hänt idag då? Den var lättare! Jo, jag lyckades ta sönder persiennen idag när den skulle rullas upp. Det kändes trist. Lika trist som att bli ståendes i kassan på Willys och känna att kön växte sig lång bara för att nån jävel inte märkt babyplommontomaterna.


Drömde du något särskilt inatt? (vår läsare Sara är det som vill ha svar på denna fråga) Ja, faktiskt! Jag drömde att vi skulle ha kalas för Mille (vilket vi ska ha nu på söndag) men inga barn kom på grund av att jag bara lagt inbjudningslapparna i barnens brevlådor utan kuvert (vilket jag gjort i verkligheten också). Vaknade kallsvettig och började trappa upp hysterin genom att låta mig själv förstå att nu har ALLA missat denna inbjudningslapp. Hoppas på att jag plötsligt inte börjat sanndrömmar på gamla dar.

Åt du något annorlunda till frukost än du gjort de senaste 20 åren? Nej. Dum fråga. Nästa!

Ska du äta något gott till lunch då? Jahahahaaadå! Idag så ska jag faktiskt luncha med en före detta jobbarkompis vid namn Marie. Vi ska till Kastrullhäxan och svulla. Äter man där brukar man vara mätt till klockan två dagen därpå. Ser mycket fram emot den hemmagjorda bearnaisen. Jag älskar bearnaise. Älskar!

Och ikväll vankas det väl ännu mer nyttigheter? Kanske chips till tevetittandet? Jo, det kan du tro! Igår var vi på ÖB och där hade de, håll i er nu, en drive på GRILLCHIPS! En megabag (500gram) för enbart 17 pickadoller. Det är vad jag kallar ett bra erbjudande det.

Händer det något i helgen annars då? Visst, visst. Imorgon ska jag stå på loppisen ytterligare en gång och försöka kränga iväg skivor, böcker och kläder. Om jag får med mig minst 500:- hem så kommer jag vara nöjd. Kanske att jag säljer Skäggets Tabac-luktagott också. Den borde man väl få minst en tjuga för? På söndag vankas det som jag nyss sa ett barnkalas för Mille och hans bästis på Upptech. Det blir första gången någonsin som jag köper bort ett kalas. Hollywoodfru-varning på den. Jag vet.

Då får vi tacka för en mycket intetsägande intervju.
Vårt nästa intervjuobjekt kommer vara väldigt mycket mer spännande kan vi utlova redan nu. Nästa vecka möter vi nämligen: Gråsuggan, 1 år,  som ska berätta om olika jordtyper. Over and out.

Inga kommentarer: