Summa sidvisningar

tisdag 22 maj 2012

Svart på vitt att nu är det vitt

Har inte orkat med att blogga. Jag flänger fram som ett jävla jehu från morgon till kväll och det ser för bedrövligt ut hemma pågrundavnivetvad. Det är målarfärg och damm överallt. Ska man ta sig från vardagsrum till kök så får man hoppa fram som om området var minerat. Det är JOBBIGT!
Idag sa iallafall målaren, 72-åringen som snusar och dricker kaffe som en besatt, att på torsdag, PÅ TORSDAG är det äntligen klart. Vår nya vitvitvita hall. Klar.
Klar för hans del vill säga. För min del innebär det: INREDA (kul), damma, ta ner gardiner, överkast, filtar, mattor, tvätta, tvätta, tvätta, våttorka, dammsuga, våttorka, dammsuga, hänga upp, rensa, slänga, sortera (inte kul.)

Jag måste svära lite till känner jag. FY FAN vad skönt det ska bli när detta är över! Idag är det jag som går in på bolaget och beställer champagne i förebyggande syfte.

Dagens låt: Ungarded moment - The Church.
Just nu på en teve precis ovanför min skalle: DOPET I KYRKAN. Oh, så intressant detta är då. Här på radion bryts alla sändningar på grund av estelleskan. Så tack för det. Nu slipper jag ta Lennarts sändning i Halland 12.25 och den i Väst 12.29. Så skönt att man nästan blir rojalist ju.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
att ha kaos hemma kan vara fint. Att hoppa från vardagrum till kök måste vara tufft, men ger alla en anledning till att beställa champagne. Fick jag dricka champagne varje gång min hall var i kaos skulle jag aldrig någonsin vilja städa. Skulle du vilja visa upp ditt projekt på Byggla? Du får en liten present om du visar upp det (även fast det inte är du som målar).
Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer!
Mvh
Vendela på Byggla