Summa sidvisningar

måndag 7 maj 2012

Usch! Ful söndag!

Igår, söndag, på Åsavallen i Norrahammar. Solen skiner och på fotbollsplanen står ett hundratal bilar uppställda. Det vankas bilbingo. I en utav bilarna sitter Stefan och jag. Varför vi nu gör det. Kan man undra. För som sagt var, solen skiner och det är toppenväder och att då sitta instängd i en kuvös av märket Toyota samtidigt som man är supertrött - usch, vilken fantastiskt urdålig idé av Stefan. Fast vad gör man inte för pengar så säg? Här finns ju en chans att tjäna både hundralappar och tusenlappar och oj, vad lätt det är att få BINGO då!
Ungefär efter att 30 minuter har passerat så är vi redan sketasura över att den lame bingoutroparen är så seg och bara ropar fel nummer hela tiden. Nummer som vi inte har. Dessutom säger han "trrrre" med skorrande R och jag har lite problem med det. I-landsproblem alltså.
Tröttnar. Lackar ur. Hatar bingo i allmänhet och bilbingo i synnerhet.
I pausen ger vi oss ut på jakt efter toaletter och det är då man inser att det där med att "Sverige har så vackra kvinnor och män" inte alls stämmer. Herregud! Hur ser folket ut? Genomsnittsbingokvinnan har färgat svintohår med utväxt (rödfärgat eller blekt), en cigg i mungipan, foppatofflor, åtsittande kläder inköpta på en nära belägen marknad och ser väl sådär i allmänhet ut som en mycket ohälsosam individ med grå hy och dålig tandstatus.
Genomsnittsbingomannen har en gigantisk ölmage, en cigg i mungipan, foppatofflor, mjukisbyxor inhandlade på en nära belägen marknad och naturligtvis har han en ful, gammal tatuering på underarmen som pricken över i. Dessutom är han med all säkerhet en typisk man som kan häva ur sig saker som "det är ju kaninföda för fan!" om det råkar ligga ett litet förskrämt salladsblad jämte lövbiten och den flottiga bearnaisen på hans papptallrik. Kalla mig gärna fördomsfull. Det kan jag ta i det här fallet.

Och mitt i allt detta var allstå Stefan och jag och beblandade oss. Så snygga och rätt med bra tandstatus (endast tjugotvå svarta gamla amalgamlagningar). Så fel det kan bli.
Inte en enda krona vann vi.
Måste säga det igen. Jag hatar bilbingo.

Inga kommentarer: