Summa sidvisningar

torsdag 4 juli 2013

Nyttan av att vara hälsosamt onyttig



Det finns saker jag är svag för och så finns det saker jag är MYCKET svag för. I den sistnämnda kategorin ingår bland annat dressingar, falsettsång, Erasures sångare Andy Bell, plåtburkar, papplådor med fina mönster, kattungar, chips som smakar lök, Howard Stern, barnkörer samt smörgåstårtor. Smörgåstårta.... aaaaah, oooohh, mmmmmm. Det är så gott, så gott. Så gott att man till och med får ett ryck en helt vanlig tisdag och gör en mastig tårta som sedan bara jag, jag, jag äter av. Två rejäla bitar har det blivit varje dag sedan den flyttade in i kylskåpet och idag ska den till och med få hänga med mig till jobbet i en liten behändig matlåda. Att mina brallor blivit tajtare och att tröjorna spänner mer över magen - ja, det är smällar man helt enkelt får ta. Livet ska NJUTAS.
Vill ni veta hur jag gör The Plättlätta Smörgåstårtan? Nej, det vill ni säkert inte men jag pladdrar på iallafall.
Ta 6 st halvmånar Polarkaka.
Gör en blandning av 4 dl creme fraiche och 2 dl majonnäs, två burkar tonfisk i vatten och hackad rödlök. Smeta på mellan skivorna. Garnera sedan som du vill. Ring Viktväktarna och beställ tid. Ät!

Dagens låt: Smoking in the boys room - Mötley Crue
Milles bästa kompis J har föräldrar som röker inomhus. De STORRÖKER. INOMHUS. Två nätter i rad har Mille sovit över hos denna kompis. Känns det bra? Nej, det gör det inte. När han kommer hem så får man sanera honom, ställa honom i duschen, slänga alla kläder i tvättkorgen och vädra. Usch. Så himla typiskt att Mitt Barn ska dras till udda existenser då. Röka inomhus när man har barn - hur i helvete tänker man då? Tänker man alls? Sluta upp med det, dumma bästisförädrar! Fimpa och gör en smörgåstårta eller nåt annat onyttigt istället.

1 kommentar:

randigkatt sa...

Ha ha - jag ska nog inte börja på tidningen Allt om Mat. Glömde ju det viktigaste av allt i receptet....två burkar tonfisk! Hoppas att ni inte hunnit smacka ihop The Plättlätta Smörgåstårta än....flåt.