Summa sidvisningar

onsdag 3 september 2014

Bloggutmaning: Tidsresan


Har fått en ny utmaning från SPARKLING som lyder som följer: Du får får göra en personlig tidsresa. Vart reser du och vad är syftet med resan?

Jag har ju alltid hävdat att jag är född i fel årtionde. Jag skulle vilja ha varit född typ 1949 istället (isåfall skulle jag bli pensionär nu i år. Ni hör ju. 1949 = perfekt!) och varit ung när Beatles kom. Man hade kunnat åka över till San Fransisco runt 1967. Vara med om THE SUMMER OF LOVE. Aaaaah. Ser mig själv med fransväst i mocka, barfota, pannband, ett peacemärke målat på kinden, gräs i munnen....alltså, gräs som i grässtrå. Inget annat. Jag skulle förmodligen vara en drogfri, kanske lite lam, hippie. Typ Neil i Hemma Värst.

Min tidsresa går som ni förstår inte till medeltiden. Jag ogillar pest, grå vadmalskläder, smuts och jag har aldrig gått igång på riddare. Dessutom är jag övertygad om att jag inte ens hade kunnat sätta ner foten där i medeltiden utan att någon skulle komma förbi och se mig och ropa "HÄXA!" så att saliven sprutade och så skulle tidsresan snopet sluta med ilsket flammande eldslågor som slickade mina ben. Tvi.

Nä. jag vill resa till anno 1969 e.Kr. Jag vill vara med på Woodstockfestivalen och larva runt med alla snurriga hippiemänniskor. Tune in, turn on, drop out liksom.
Jag vill se alla banden. Jimi Hendrix, Janis Joplin, Canned Heat, Grateful Dead...vet ni förresten att Led Zeppelin var tillfrågade om att spela men att de tog ett annat gig istället? Synd om dom. Och synd om mig, för om Robert Plant version.19.69 hade varit på samma festival som jag så hade jag gjort ALLT för att få se/träffa/ligga med honom. Han måste vara den snyggaste människan som någonsin gått på den här jorden.Trevlig verkar han också vara. Och så sjunger han ju ganska fint med. RÅÅÅBÄRT!

När jag har varit på Woodstock (syfte: minne för livet...något att berätta för barnbarnen..blablabla) och tagit en massa värdefulla autografer (personlig hälsning från Janis till exempel och kanske Jimis svettiga pannband och ett plektrum) så bara måste jag iväg på en shoppingrunda (syfte: stålar) också. Tänk vilka s j u k t snygga, psykedeliska tyger/kläder/affischer/möbler med mera som man skulle kunna köpa med sig hem till sura 2014 igen. Man hade ju kunnat bli miljonär om man plockade med sig "rätt" grejor tillbaka. Om det nu är en rymlig tidsmaskin man färdas i men det utgår jag från att Sparkling har ordnat med.

Vart hade ni rest?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Love your blog xxxxxx

randigkatt sa...

:-D åh, tack! Jag blir glad!

Sparkling sa...

Jag hade hängt med dig. Eller möjligen suttit kvar en stund till och hoppat av ett årtionde tidigare. Femtiotalet. Mm. Allt var snyggt. Allt skulle bli så mycket bättre. Aldrig mera krig, och så vidare. Med facit i hand skulle man nog ha stannat där.