Summa sidvisningar

tisdag 7 oktober 2014

Stig in i bilen och lek!


Stefan, Carro och jag sitter i bilen på väg till Ullared. Det är söndag, solen skiner och luften är sådär höstigt klar och hög. Vi ska till varuhuset med stort V bara för att vi kände för en liten utflykt.
För att fördriva tiden i bilen de sexton milen så föreslår jag att vi leker bokstavsleken. Vi bestämmer oss för att man får ta orter i hela världen och för er som inte vet vad bokstavsleken är så kan jag upplysa om att man säger till exempel LOMMA och då måste personen som står på tur säga en ort på A eftersom Lomma slutar på A. Alingsås....Stockholm....Malung. Ja, ni hajar.
Carro börjar: "NORGE!"
Vi bryter ihop.
"Men Norge är ju för f-n ett land!"
Okej. Carro fattar.
Jag säger KIVIK. Stefan säger KÖPENHAMN fast han uttalar det lite slarvigt så att man inte hör n:et det låter mer som Köpenhamm och jag tänker att herregud, nu kanske Carro säger fel igen...
"MALMÖ!"
Vi bryter ihop igen. Stefan skrattar så han nästan kissar på sig. Jag sätter igång vindrutetorkarna.
Carro blir lack. Fullt förståeligt men vi kan inte låta bli.
Vi fortsätter och många städer ska börja på A. Fantasin börjar tryta. Speciellt hos Carro.
"Men finns det inte en stad nånstans i Australien tänker jag här....nu vet jag...ABERDINI!"
Vi börjar gapskratta igen.
Sedan är vi framme.

Och bakplåtspapper för 5.95:- är också ganska kul.

Inga kommentarer: