Summa sidvisningar

fredag 19 augusti 2016

Hoppas att målvakten är nykter på OS-finalen iallafall


Det här med OS i Rio har gått mig helt förbi. Är MYCKET ointresserad av vem som hoppar längst, springer fortast, gör flest mål, river minst hinder, dyker snyggast etc etc i all oändlighet. Kväver en gäspning och tar en näve chips till liksom.
Men i tisdags var det ju viktiga grejer på tv. Sista allsången på Skansen! Det slötittade jag lite lätt på och när sista tonen, tackålov, klingat ut så greppade jag min telefon och ögnade igenom det lilla flödet och då förstod jag att jag tydligen missat en JÄTTEVIKTIGOCHSPÄNNANDEOCHKUL match. Alla skrek YES! och JAAAAAA! och HURRA! och fasen vad mycket bättre tjejerna egentligen är när det gäller! Sverige är bäst!
Och så var det förstås jättekul när en före detta kollega som inte är så knivskarp i hjärnregionerna gör ett facebookinlägg med en bild på svenska damfotbollslandslagets målvakt, jag vet inte vad hon heter, och skriver:
SUPER MÅLVAKTEN!
Jag kunde inte låta bli att kommentera att "Det hoppas jag verkligen inte!"
Varpå min före detta inte så knivskarpa i hjärnregionerna-kollega naturligtvis inte fattar alls vad jag menar.
Humor. Iallafall om du frågar mig. Ikväll ska jag på fest. Med SUPER QUIZLAGET.
Är full redan nu. Av förväntan alltså.

Dagens låt: Rain - Status Quo
Jag brukar vara rätt så duktig på att pricka in bra semesterveckor om man med bra menar sol och värme och sandaler. Så är det inte längre. Regn, kyla och gummistövlar däremot - då prickar jag in helt rätt. I'm an expert.
Fast nu skiter jag faktiskt i det här med vädret för nu är det snart höst och så kommer november och jul och hemska januari och februari och snabbare än man hinner säga UNDERKYLT REGN så är det vår igen. Och då kan jag ju alltid pricka in fel semesterveckor igen.
Sommaren var kort. Buhu.



Inga kommentarer: