Summa sidvisningar

måndag 1 augusti 2016

Stranger things - se se se!


Har fastnat i en tv-serie. Eller fastnat och fastnat, serien består bara av åtta avsnitt men redan efter ett avsnitt så kände jag mig sådär härligt fast. Stranger things är paranormalt, sci-fi, horror och härlig 80-talsstämning. Den osar E.T och Arkiv X. Dessutom är serien så himla snyggt gjord och det är perfekt musik hela tiden. Om man får gåshud ungefär en gång per avsnitt - då är det väl ändå ett bevis på att det är himla bra?

Serien handlar om när en ung pojke, Will, försvinner i den lilla staden Hawkings i Indiana, och om letandet efter honom.
Innehåller någon form av diffusa monster, otäcka laboratoriemänniskor, en sävlig men smart sheriff, Wills förtvivlade och lätt galna mamma (Winona Ryder), hans storebror som bara dräller omkring i sin ensamhet, Wills tre charmiga, uppfinningsrika kompisar och den unga mystiska flickan med rakad skalle som har "011" intatuerat på sin arm. Med flera. Mmmm.

Ah! Skulle lätt kunna sitta inne hela dagen idag, det är ju semester, och bara hetsglo på alla avsnitt. Men vill inte. Kan nämligen redan känna av separationsångesten. Den som spar hon har som jag brukar säga.

Nu måste du se den. Det är en order.

Dagens låt: Set me free - The Sweet
Gaaah! Just nu besök IGEN av en närstående fikatokig person som skrattar hela tiden och som inte är Skäggets pappa. Jag blir galen. Vi behöver inte fler tidningar och kakor och choklad och loppissaker! Hjälp! Jag kvävs nu...xchyhhyxhhyhhhhxxcccgggurgel............

5 kommentarer:

Sparkling sa...

Var går den nånstans? Känner igen det där med separationsångesten, har precis läst ut senaste Kingboken och nu är livet tomt...innehållslöst...meningslöst...

Sparkling sa...

Har du sett färdigt? VI MÅSTE DISKUTERA SLUTET!

randigkatt sa...

Klart jag sett slutet! Är det upplagt för en andra säsong eller är det upplagt för en andra säsong?

Sparkling sa...

Men jaa, vilken cliffhanger. Man fick ju lite intrycket att det var vardagsmat för Will att hosta upp en bit...tentakel, i handfatet? (själv hade man väl dött), vad ska det bli av detta? Och vad gjorde Hopper för någon deal med de mystiska vetenskapsmännen, och vad var egentligen syftet med hela det här LSD-experimentet, VAD HÄNDE MED ELEVEN? Man lägger ju inte våfflor i en låda i skogen för intet. Fanns det bara ett enda monster i upsidedown-världen, eller flera? Hur många portar fanns det egentligen dit, är alla stängda nu? ET CETERA. Herregud. Ge mig säsong 2 NUUUU.

randigkatt sa...

Jamenellerhur! Och ge Winona Ryder något slags pris för bövelen! Att lyckas med att se så nervös och hysterisk ut i sex avsnitt (var det sex?) är banne mig en bedrift så god som någon.
Kommer det inte en andra säsong så kommer jag börja skära mig i armarna. Eller nåt. Kanske sluta äta chips. Typ.