Summa sidvisningar

torsdag 17 november 2016

Det är Björn Ranelid och jag


Jaha. Det är ju typiskt att när man väl tar till orda efter dessa evinnerliga blogguppehåll, så ska det så klart gnällas. Just det. Nu blir det GNÄLL.
Jag har nämligen drabbats av en så kallad åkomma och så fort något ovanligt inträffar med min kropp så tror jag att slutet är nära. Det var det det liksom. Bara att packa ihop.....snyft...ynkynk....och vårdcentralen...hulk...kan man ju inte belasta med sina trivialiteter inte. Låter jag gammal? Jag ÄR gammal.

Om man kan dö av problem med örat vet jag inte men man kan aldrig veta säkert.
Hör här: Jag har fått någon form av ljud/tryck/lock i höger öra. Eller ljud och ljud. Det susar egentligen i hela huvudet (jag är inte yr), susar alltså mer än vanligt och så tål jag inte skarpa ljud. Min sons röst till exempel. Han pratar ganska högt i vanliga fall men när det här problemet dyker upp så måste jag hålla handen för örat och grina illa och ssssscccchhh:a! eftersom det riktigt skär i örat. Mycket trist. Både det med susandet och skärandet. Jag blir liksom tröttare än vanligt.
Vad som utlöser det hela har jag ingen aning om. Jag har försökt se samband fast misslyckats men vad jag numera vet är att det dyker upp hastigt och (o)lustigt och så får jag leva med skiten i två-tre dagar. Sedan kan det gå en-två veckor och så knackar helvetet på igen.
Någon som vet vad detta är?
Har provat med tryckutjämning, REVAXÖR och nu skulle jag ha ett alternativ till här kanske så att skulle se bra ut men där tar det stopp. Inget hjälper förutom att bita ihop och bara ogilla läget. Ska jag ha det så här resten av livet nu? tänker jag och blir mörk inombords.
Dessutom är jag hyfsat beroende av mina öron i jobbet där jag mer eller mindre bor i ett par hörlurar flera timmar om dagen. Tänk att inte kunna jobba mer....paniiiik!
Fast å andra sidan har den där Björn Ranelid haft tinnitus i hela sitt liv och han verkar det ju gå bra för ändå. Jag får helt enkelt skriva en bok eller ge ut en platta (ÖRONGODIS? Brusa högre lilla öra?) och sedan leva ännu mer i SUS och dus.

Nu ska jag äta kladdkaka. Hej.

Dagens låt: Goodbye cruel world - Pink Floyd
Känns inte världen hemskt mörk för närvarande? Har den någonsin känts svajigare än nu eller är det bara jag? Känner starkt att jag vill göra något världsförbättrande, vadsomhelst, men jag vet inte vad. Att sopsortera och handla begagnat känns bara som ett sandkorn i Sahara liksom. Har du tips eller idéer på vad man kan göra så hör av dig. Jag är PÅ!


Inga kommentarer: