Summa sidvisningar

måndag 3 april 2017

Not dressed up and nowhere to go


Dags att anta utmaningen KLÄD ER! Anna har redan luftat ur sin garderob så nu är det min tur. Och jag ska erkänna. Jag har egentligen aldrig varit intresserad av kläder. När jag var yngre så snodde jag helst en stickad och allt för stor tröja ur farsans garderob och så lite brandgula gummistövlar till det och voilá! Jag var så att säga hemma. I mig själv alltså. Var TOTALT ointresserad av att hänga med i modesvängningarna under hela skoltiden och när punken kom så var det verkligen en välkommen befrielse. Äntligen kunde man se ut precis hur som helst. Jag färgade om alla plagg som kom i min väg och så skulle det klippas och sys om. Min mamma gnuggade inte händerna av förtjusning direkt. Såg nog ganska oflickig och sjabbig ut på alla sätt.
Modet är och har aldrig varit min grej. Är det inte lite....pinsamt att följa modet slaviskt? Pinsamt och ängsligt? Jag tycker nog det. Fast andra som orkar plöja klädmagasin/klädbloggar samt springa i affärer sju gånger i veckan får väl gärna göra det. Bara jag själv slipper så. Om jag norpar åt mig en tröja för en femtiolapp på någon loppis eller på Erikshjälpen så håller jag mig mer än nöjd.

Nu till frågorna och svaren!

1. Beskriv din klädstil med några ord:
Grå mus? Tittar man in i min sparsamma garderob så är 95% grått eller svart. Inga djärva snitsiga saker alls. Bara kläder liksom. Praktiska. Grå. Mmmm. Gillar randigt också förstås. Har typ 25 tröjor med smala ränder i mitt lilla sortiment.

2. Tre plagg jag aldrig skulle ta på mig:
Pikétröja. Så. Jävla. Fult. Skinnjacka med fransar. Mycket pinsamt och patetiskt plagg. Fleecejacka med ylande varg och/eller indian på bröstet och ryggen. Oerhört genant plagg. Skriker ju WT lång väg.

3. Ett plagg jag inte vill leva utan:Just nu är det mina LEE-jeans. De svarta tajta som jag just nu har bosatt mig i köpte jag på Tradera för 459:- NYPRIS: 1099:-  (lapparna satt kvar, jeansen var alltså helt oanvända.) Now that's what I call fynd! Snygga och sköna är dom. Älskar LEE.

4. Känd person som jag önskar att jag vågade sno stilen av:
Hm. En som alltid ser skitsnygg ut i ALLT och som verkligen får till det med enkla medel är ju Nina Persson i Cardigans. Hon kan se cool ut i en vanlig grå tröja och hon ser ut som att hon inte ansträngt sig till bristningsgränsen (läs Lady Gaga/Madonna/Pernilla Wahlgren/Charlotte Perrelli). Enkelt men snyggt rockigt mondänt coolt klassiskt. Så vill jag ha det. Jag väljer Nina.



5. Om jag fick 10.000:- idag att köpa kläder för, vad skulle jag köpa då?
En varm vinterjacka som jag skulle kunna ha resten av livet (max 2500:-)
En hemmasydd jacka från ursnygga Vintageunderblodboken (max 1700:-)
Skinnbrallor, figursydda just till mig och mina fläskiga ben som vill gå på konsert eller bara se lite lite rockiga ut för en enda gångs skull (max 5000:-)
Ljusblå tröjor, halternecklinnen samt schyssta underbrallor som inte skär in i röven för resterande 800:-
KANON.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Ooooh, de där fleecejackorna, som man så himla ofta ser på en "viss typ av människor". Gärna i kombination med stripigt blonderat hår med rejäl utväxt, urblekt tribaltatuering och företrädesvis i sällskap av en partner med BEER BUILT THIS BODY-t-shirt, halvöppen mun och noll komma noll kronor i studieskulder (vilket inte nödvändigtvis är ett mått på bristande intelligens, jag vet och jag vet att du vet). MEN TYPEN.

randigkatt sa...

Så då kanske du byter ut din balklänning mot fleecejackan med ylande vargen/ledsna indianen? :-D