Summa sidvisningar

tisdag 7 november 2017

Fick lite ångest...

.....över mitt förra inlägg om bältet som jag hittade på marken. Att ni eller några kanske skulle tänka att "men vad rövigt gjort! Tänk om hen som tappat sitt (urfula) snygga Ramonesbälte kom tillbaka och letade några timmar senare och så har hon, den där morgonpigga promenad-apan, varit där och tjyvat. Fy fasen!"

Ja. Lite taskigt är det nog men när jag var ute där i morgondimman så såg jag framför mig hur personen med den konstiga bältsmaken var YTTERST onykter och inte ens märkte i fyllan och villan att bältet gled av och ringlade ihop sig där på vägen. Och hade inte jag norpat åt mig det så hade någon annan gjort det. Tänker jag. Och så tänker jag samtidigt att personen i fråga får chansen att bättra på sin image. Kanske skaffa sig en snyggare outfit. Ett bälte som inte lossnar bara för att man vinglar omkring helt spritpåverkad på vägen.....

Förresten. Har ni sett Grotescos avsnitt om han med bältet? Mycket, mycket, MYCKET roligt. Det handlar om en beige medelålders snubbe som går in i en klädaffär och ber om hjälp med att köpa ett nytt bälte. Den snygga, unga expediten lurar då på honom ett ASFULT och totalt omodernt, färgglatt militärbälte från typ 80-talet och säljer in det med underförståelsen att han kommer bli så jäkla hipp och inne.
Och så får han på sig bältet och blir totalt personlighetsförändrad. Så himla frän. Djärv. Nytt självförtroende. Han ska så att säga "fånga dagen" på ett mycket misslyckat sätt och det resulterar mer eller mindre i att han blir alkis och av med både jobbet och frugan på en och samma dag. Mycket roligt som sagt var.

Tänker man som jag då att det finns en mening med allt så inbillar jag mig att jag faktiskt kan ha räddat Ramonesbältesmannen (för det måste ju varit en man med noll koll) från att sabba sitt liv helt och hållet. Utan mig hade han säkert slutat som uteliggare. Vilken tur en del har alltså. Utan att ens veta om det.

Dagens låt: Sara - Mauro Scocco
"Åh Sara! Kom ut ikväll! Jag väntar vid hörnet av Seven Eleven!"
 Jaadå. Idag är det seven eleven (7/11 för er trögfattade) och det kan väl egentligen bara betyda en enda sak. Att man får äta hur mycket brownies, pecannötswienerbröd, chips och inplastade baguetter med räksallad som man vill. Eller?

Inga kommentarer: