Summa sidvisningar

torsdag 19 juli 2018

Fyll i en MINA VÄNNER-bok i vuxen ålder och kommentera vad som ändrats sedan du senast fyllde i en sådan!


Så lyder uppmaningen från Sparkling och det är väl bara att lyda. Jag älskade verkligen de där Mina Vännerböckerna men kommer egentligen bara ihåg vad mina kompisar svarat. Till exempel att det som Lena avskydde mest var ÄRTSOPPA. Mycket viktig information som på något sätt etsat sig fast i min hjärna. Att Titanic sjönk 1912 är däremot något jag aldrig kan få in i skallen.


HÄR ÄR JAG DÅRÅ:

Födelsedag: 15 oktober (Samma som förr)
Stjärntecken: Våg (Samma där också, jag gillar att vara våg. Vi gillar rättvisa och är estetiska varelser)
Hårfärg: Mörkbrun, färgat med natural&Easy. Snart flintis (Brunt)
Ögonfärg: Gråblågröna ( MELERADE - det lät ju så fränt och vuxet)
Syskon: Storebror+halvbror (Storebror Björn är densamma och min halvbror Krister var jag omedveten om)
Mina intressen: Loppis, film, böcker (Djur, böcker. Misstänker jag i alla fall. Jag var en liten djurälskare av grandiosa mått. Samt bokmal)
Mina bästa vänner: Stefan och Carro (Lena, Susan och Hella var det då. Mycket bra kompisar. Vi har fortfarande lite kontakt men hänger så att säga inte)
Idrottsgren jag är intresserad av: Absolut ingen. (Basket. Vi spelade lite basket förr. Hade ett lag där på mellanstadiet. Vann aldrig. Vi söööög)
Den bästa bok jag läst: Stad-serien av Per Anders Fogelström (Smygande död ..... om en rabiessmittad hund....den satte sig. Inte hunden utan boken alltså)
Älsklingsdjur: Katt (Katt, fågel är jag säker på att jag skrev. kanske skojade till det och skrev KO också. Kände många kor förr)
Den bästa film jag sett: Big Fish av Tim Burton (Lassie. Hur många hinkar med tårar har man lipat till den då?)
Den bästa låt jag hört: Somebody to love - QUEEN (då var det säkert någon KISS-låt)
Min älsklingsrätt: Smörgåstårta (Spagetti med köttfärssås, absolut. Eller grillat kött. Det skulle jag ha vetat då när jag var liten att när jag blev stor sedan så blev det inget mer av dessa älsklingsrätter på menyn)
Mitt bästa ämne: Nu pluggar jag inte så jag behöver faktiskt inte svara (Teckning. Svenska)
Mitt favorit-tv-program: Så mycket bättre, Robinson (Fem myror är fler än fyra elefanter. Eller? Jag minns inte men det programmet kollade man A L L T I D på)
Jag avskyr mest: Miljöförstöring. Djurplågeri. Krig. Orättvisor. (Matte. Hatade verkligen matte och provräkningar på den tiden)
Jag gillar bäst: Gulliga djur. Finfina loppisfynd. Bra musik. 70-talstyger (Min undulat Nicke)
Min älsklingsfärg: Grön, gäsp  (Röd, gäsp)
Min älsklingsblomma: Tulpan (Förgätmigej)
Jag vill helst bli: Gammal med förståndet i behåll (Djurskötare. Gulla med djur hela dagarna, klappa kattungar...ja, sånt som djurskötare gör alltså...uhum)
Min högsta önskan: Att mina barn får lyckliga liv, det är min absoluta önskedröm. Knastertorrt men så är det. (Att få träffa KISS!)

Känns lite trist att ens högsta önskan aldrig slog in. Eller förresten...det är väl inte riktigt försent ändå.
De giriga gubbasen håller ju fortfarande på med sin skitmusik. Får försöka få till en liten dejt.

4 kommentarer:

Sparkling sa...

Ooh, Smygande död...den tror jag att jag minns. Var det inte någon som var på semester och smugglade med en hund?

randigkatt sa...

Haha jo! Exakt! Visst var den läskig?

Sparkling sa...

Mycket! Minns att min hypokondriska mamma läste den, och sen fick man knappt lov att klappa en hund eller katt. Hahaha.

randigkatt sa...

:-D Jag var helt livrädd för rabies efter den läsningen.