Summa sidvisningar

lördag 1 augusti 2009

Måns eller mopp?

Inatt drömde jag att jag skulle jobba. Städa på Västra Klinikerna, på Kirurgen A. Man behöver ju inte vara en professionell drömtydare för att förstå vad den drömmen handlade om. Jag är tillbaka på ruta ett. Jag inledde nämligen min karriär med att städa på sjukhuset, i poolen. Eftersom jag är lite svag för sjukhusmiljöer så trivdes jag. Arbetskamraterna var roliga och jobbet var fritt. Men det var då och nu är nu. Jag vill INTE börja städa igen. Det är jag fan för duktig för (ibland måste man få skryta och slå sig för bröstet).
Jag drömde i och för sig skumt förra veckan med. Att jag och Måns Zelmerlöv var ihop. Eller det var snarare han som var ihop med mig eftersom jag var lite skeptisk till åldersskillnaden. Jag+Måns! Herregud. Vad betyder det? Att jag antingen ska börja städa eller bli ihop med en 22-åring? Pest eller kolera. Hur ska jag göra?

Dagens låt: This is my life - Gasoline.
Nu har jag varit ledig i närmare två månader och det här tillståndet känns både naturligt och bra. så här borde det ju vara jämt! Slippa dra upp barnen ur deras sängar på mornarna och jäkta, stressa, skynda er! Vi kommer för sent annars! Skynda! Skynda!
Jag drar försiktigt i nödbromsen....
Website counter

Inga kommentarer: