Summa sidvisningar

måndag 5 oktober 2009

Ett sådant barn skulle jag vilja ha

I'm in heaven. Äntligen - jobba halvtid. I tre veckor! Fatta vad skönt. Fatta vad tid man får över till annat såsom att koka kålsoppa, packa paket, spela spel med barnen, åka till IKEA med Skägget, skriva på försäkringspapper för kvaddade bilen etc etc. Härligt.
Och härligt med härliga ungar. Idag klockan 7.15 på jobbet så gjorde jag en ny bekantskap på skolan. Han presenterade sig självmant: "Hej jag heter Edward. Jag lyssnar mycket på extrem metal, fast idag har jag en Twisted Sistertröja på mig".
Man kan säga att vi fann varandra direkt. Så där satt vi. Jag och långhårige Edward, 11 år, tidigt innan frukost och diskuterade olika band. Vi kom fram till att Slayer tyckte vi båda om. Han tyckte att Reign in blood var bästa låten. Jag tycker nog South of heaven.
Imorgon strålar vi samman igen. Längtar redan.

Dagens låt: The beautiful people - Marilyn Manson.
"Gillar du Manson?" undrade jag. "Han är ju drag!" sa Edward på släpig stockholmska. Drag som i dragqueen alltså.
Uhum. Jag kan köpa det. När det är Edward kan jag köpa det.

Inga kommentarer: