Summa sidvisningar

torsdag 15 oktober 2009

Halvvägs till framtiden

Mamman, det vill säga jag, fyller år idag. Dottern, sju år, uppvaktade med en liten bricka. Det var svartvinbärsjuice i en minimal tillbringare, en mugg samt två paket. Vad, åh, vad, kunde det vara i dom?
....om inte tre kakor och en blå bil gjord i träslöjden?! Precis vad jag önskat mig!!!
Dagens låt: Happy birthday - Stevie Wonder.
Det har faktiskt varit en rolig födelsedag. Vaknade klockan fyra, halv fem av snuva och hosta. Haltade iväg till jobbet bara för att upptäcka att all ordinarie personal vabbade eller var sjuka själva. Jag och en annan vikarie fick alltså ro förskoleskutan i land idag. Han som jag rodde ihop med hette Pontus och var en hysteriskt positiv och kul kille. Helt plötsligt så kunde han utbrista i opera (Santa Lucia på italienska...) - kan man annat än gilla en sån typ? Han var vegetarian, stockholmare, lång, rödhårig, innebandytränare samt en blivande friskvårdskonsulent som kunde prata lite arabiska. Hurra för Pontusar och hurra för mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!
/Lena

Anonym sa...

Stort grattis!/Susan

Barasara sa...

Ååå! En ny bil. Det var ju faktiskt precis vad du behövde nu! :)

Rödhåriga... Jag säger ju det. Speciella.