Summa sidvisningar

måndag 26 oktober 2009

Omplåstrad på Lindex

Du får 25% rabatt på ett helt köp! Är man som jag ekonomiskt lagd samt medlem i LINDEX så styr man förstås kosan mot denna affär med lockande erbjudanden.
En snabb inventering i sminkväskan.... japp. Jag behövde köpa både en ögonpennna och en ansiktskräm.
Generösa LINDEX fick det bli. Hittade snabbt vad jag letade efter. Fram med rabattkupongen.
"Det blir 229:-" sa tjejen i kassan.
"Uhum" sa jag och fipplade med bankkortet samtidigt som jag tänkte "blev det inte mer i rabatt??"
När jag kom hem så tittade jag på kvittot och såg då att jag bara fått 20:- i avdrag. När det istället borde varit något på 60:-
Är det något som jag avskyr så är det att klaga, gå tillbaka och krångla och ja, ni vet....vara en besvärlig kund. Men nu hade jag ju faktiskt rätten på min sida så jag satte mig i bilen och åkte tillbaka de 200 metrarna till affären (det regnade får jag skylla på).
Det blev min tur i kassan. Jag fick tillbaka pengarna utan att skämmas och nu kommer det bästa av allt - jag fick plåster på såren! Plåster på såren gillar jag skarpt. Här slängde butiksbiträdet med en ny fuktkräm och sedan sa hon "äh, vad fasen, du får det här med" och sträckte fram en fin liten kasse med ett BOOTS No7-kit.
Jippi!
Väl hemma tog smålänningen mig i ett fast grepp och föreslog att jag skulle lägga ut kitet på Tradera. Det var smart, tyckte jag. Det kan bli ett inkomstbringande plåster det här....

Dagens låt: Money, money, money - ABBA.
Många bäckar små....det stämmer. Har man en stram ekonomi p.g.a att man jobbar så lite som man gör så gäller det att ta till vara på allt. Jag skulle baske mig kunna starta en cirkel på ABF nu när det är lågkonjunktur. Kursen skulle ju kunna heta "Överlevnadskurs för folk med små plånböcker" eller nåt i den stilen.




Inga kommentarer: