Summa sidvisningar

söndag 4 oktober 2009

Kulturell på mitt lilla vis

Det har varit Kulturdagnatt i Jönköping i helgen. Det har regnat. Jag har varit ganska så ensam med två små barn i hasorna. Vad gör man då? Åker man in till stan i en överfull buss bara för att gå på bokloppis eller för att höra någon poet läsa sina senaste dikter eller för att höra vad Kjell minns från 1969? Nej, det gör inte vi latmaskar. Men man kan vara kulturell ändå. Jag har till exempel sträckläst John Ajvide Lindqvists senaste bok Människohamn hela helgen. Här handlade det om ren och skär skräck på svenska. Jädrigt bra bok.
Och som om inte detta med boken vore nog så har vi sett Tim Burtons "Kalle och chokladfabriken" för typ femte gången.
Kom inte och påstå att vi inte är kulturbullar i den här familjen.
Hmpf!

Dagens låt: Rulla in en boll...- Gösta Linderholm.
Måttet är rågat - det ser för fasen ut som om Gösta har rullat in den där bollen i min mage. Vad är det som gör att den här förbannade magen jäser upp så ibland? Jag har ju inte ätit mer än två mörka brödskivor idag, lite spagetti, en vegburgare, dressing, sallad och kaffe. Är det själva kombinationen? Världen står frågande.

Inga kommentarer: