Summa sidvisningar

lördag 17 november 2012

Av tjejer lär man sig allt

Mille har ritat en teckning till sin pappa. En jättefin teckning med en gul katt som står bredvid en limousine.
"Har DU verkligen ritat den katten själv?" frågar jag den lille konstnären.
"Ja. Det var ju den där tjejen i den långa backen, hon som är 90 år du vet som lärde mig att rita katter. Vad heter den tjejen nu igen?"
"Menar du Ingrid?" undrar jag eftersom det är den enda 90-åring, eller 94-åring om man ska vara exakt, som jag vet om som bor i en lång backe och som fortfarande gillar att rita.
"Ja, hon!"

Kattritande Ingrid, 94 år, är alltså min gamla fina faster. Om hon finge veta att Mille just kallat henne för tjej så skulle hon nog skratta ihjäl sig. Ungefär som jag gjorde.
Ungar!

Dagens låt: Magnus Uggla - Jag och min far
Tycker så sjukt mycket om tv-programmet Så Mycket Bättre. Redan på fredagen kan jag tänka att "imorgon kommer det" och på lördagmorgonen tänker jag "nu är det bara några timmar kvar".
Åh, vad det är bra! Än så länge har Uggla imponerat mest med sin personlighet. Jag trodde han skulle vara drygare, men nä, tvärtom, han verkar ju vara en ganska avslappnad och ödmjuk person. Var med om samma sak förra säsongen med Tomas Ledin...gillar inte alls hans musik men sablar vad han var sympatisk!
Darin har överglänst alla i höst när det kommer till nya versioner av artisternas låtar och Maja och Olle har varit sämst. Däremot är Darin lika intressant som en liten bit brun wellpapp när det kommer till personlighet. Men skit sak samma.
Fem timmar kvar!

2 kommentarer:

Barasara sa...

När det kommer till Så mycket bättre gäller väl att hitta en lagom blaning av låtskatt, talang och personlighet. Pugh kom ju med för sin karriär men är ju närmast en vandrande reklampelare för att man ska hålla sig borta från droger och alkohol. Det är ju med nöd och näppe han orkar ta sig igenom sina tre minuter låt. Darin å andra sidan, kanske inte mycket till karriär, personligheten - haha. Lite som förra årets Laleh, med skillnaden att de i år klipper in någon (intetsägande) mening. Men hans låtar = alltid bra. Precis som Miss Li. Jag för min del hade nästan kunnat nöja mig med att Miss Li och Darin sjöng tre låtar var av de andras låtar :)

randigkatt sa...

Pugh, min gamle idol, har ju varit direkt pinsam. Han plankar bara rätt av och resultatet blir ...zzzzzzzzzzz. Maja - tål inte hennes skånska. någon direkt sångröst har hon ju inte heller även om hon verkar vara en ganska skön människa. Vad har du för dreamteam nästa säsong?
(Robyn, Py Bäckman, Veronica Maggio, Björn Skifs, Thåström, Oscar Linnros?)