Summa sidvisningar

torsdag 28 februari 2013

Gult kök - the beginning


Nyser, hostar, nyser, hostar. Byggdammet är nog boven i dramat här. Känns som om jag aldrig kommer sluta hosta och harkla mig. Har jag förresten sagt att jag är trött på detta veritabla renoveringshelvete?
I köket just nu: en jättesåg som bara sprutar omkring småsmåsmå träspån i hela etablissemanget. Jag blir snart galen.
Men kaklet blev väl fint? Nu är det inte färdigkaklat och skåp och dörrar och lister och el saknas - SEN är hantverkarsniglarna klara. Är så ini norden less på dom.

Har trots allt hunnit med att fynda tyger, draperier, snygga kuddar och shit vad kul det ska bli att börja om på ny kula. En gul kula.
Och imorgon ska jag jobba hela långa dagen - vad oerhört skönt och avkopplande det ska bli.
Ett kontor, tre stolar, ett fönster, några meter till kaffeautomaten....inget damm, ingen tjutande såg....aaaaah. Radion - I love you. Måste säga det en gång till: I LOVE YOU, RADION!




Inga kommentarer: