Summa sidvisningar

måndag 18 februari 2013

På min balkong skiner solen i februari

Teneriffa. TENERIFFA. Hur svennebananigt låter inte det? Så tänkte jag för två veckor sedan men nu: Jag ÄLSKAR Teneriffa! Teneriffa is da shit!
Vi har just haft vår bästa semester någonsin och när det har snöat och töat och varit blaskigt och äckligt skitväder här i Sverige så har vi haft ungefär 26-27 grader. Plusgrader alltså. Och sol. DAGLIGEN.
Vad oerhört lätt det har varit att leva. Och så tungt det blev så snart vi landat på svensk, kall mark igen. Är fruktansvärt trött just nu. Om jag orkar så ska jag berätta om efterspelsspektaklet imorgon.



Godnatt hemska, mörka Sverige. På Teneriffa är det också mörkt nu. Men palmer vajar under den konstiga nymånens skära och Atlantens vindar är ljumma och lena. När ses vi igen?

1 kommentar:

Barasara sa...

Good for you katten. Härligt att höra att resan varit lyckad.