Summa sidvisningar

fredag 9 december 2016

Agnetha ligger still


Hon har inte rört på sig alls det senaste dygnet. Nu är det i och för sig ÅTTA dagar kvar tills auktionen med hennes gamla obskyra singel går ut och till hennes försvar kan jag ju säga att herr Jan Malmsjö - han rör inte på sig alls. Stendöd. Likaså Santanagänget. Det är egentligen bara Agnetha som drar in kulor just nu men det vore tacksamt om hon kunde se till att det hände l i t e mer nu innan jul.
Å andra sidan så fick jag fyra jättekassar proppfulla med gamla barnkläder samt barnfilmer på DVD av en bekant som är totalt köpgalen. En som har NOLL KOLL på det där jobbiga om jordens resurser, miljön och andra obekväma saker. Här handlas det som om det inte fanns en morgondag och så stoppas sakerna in och glöms i skåp. Oerhört dåligt men ändå lite bra för mig som kan konsten att kränga vidare.
Så en kasse från fröken Köpgalén gick direkt till Erikshjälpen, en hel flyttkartong hänger med mig till loppisen imorgon (ska stå och sälja där) och några utav filmerna lade jag ut på fejjan för byte mot kattmat. Fick napp ganska omgående så nu byter jag LEGO NINJAGO-serien! mot tre burkar kattmat och MUSSES SKRATTFEST med flera byts mot fem burkar käk till Musse och Benny. Musses skrattfest blir istället Musses kattfest skulle man nästan kunna säga.

Älskar att byta prylar. Pengar är roten till all världens ondska. Over and out.


Dagens låt: The winner takes it all - ABBA (med hon Agnetha, latmasken ni vet...)
Ikväll är det musikquiz igen. Det är sista gången innan LE GRANDE FINALE nästa fredag. De tre senaste veckorna har vårt lag FLORIANS FANS förlorat i utslagsfrågan varenda jäkla gång. Det suger verkligen. Men vi vässar upp oss till ikväll som sagt var.
Kommer frågan "Vad heter B-sidan på gamla okända Agnetha-singeln Ta det bara med ro?" så kommer jag att ta det hela med ro så att säga.
"Som ett eko" säger jag lite slött. Och alla kommer applådera och undra men hur fasen? Hur kan man sånt liksom? Jag kanske bjuds på champagne och snittar. Erbjuds taxi/limousine hem. Äras den som äras bör.
Så tänker jag.




Inga kommentarer: