Summa sidvisningar

måndag 26 december 2016

Hårfin kommentar


Sitter och håller på med något blaj vid datorn. Mille kommer och går förbi för man är liksom aldrig så intressant som när man slagit ner sin bak på stolen framför datorn. Aldrig får man vara själv. Alltid ska någon komma och hänga över axeln och glo och KOMMENTERA.
Iallafall. Mille. Han går förbi. Nej. Han stannar. Kramar mig och sticker in näsan i mitt hår. Och ryggar tillbaka.
"Blä!"
Jag, människan som tvättar håret varannan dag, kollar förvånat på honom och undrar vad det är frågan om.
"Ja, det där luktade ju inte hallonbåtar precis!"

Nähä. Mitt barr luktar tydligen inte hallon. En vild gissning kan väl kanske vara att det istället har en air av "LE GRANDE STEKOS" runtomkring sig eftersom man mer eller mindre varit bosatt vid spisen och ugnen de senaste dygnen.

Usch, förbaskade jul. Skönt att du äntligen är över för den här gången. Och imorgon ska jag till frissan. Ska be om nåt gott schampo. Med hallondoft eller nåt.

Dagens låt: Roll over lay down - Status Quo
Sämsta julklappen ever: Den i år när man får beskedet att Rick Parfitt i Status har dött. Man vill liksom bara lägga sig ner och...inte dö kanske men....deppa. Finns ingen i världen som bredbent kan fylla platsen bredvid Francis Rossi nu. SORG.



Inga kommentarer: