Summa sidvisningar

tisdag 27 december 2016

Igår var en annandag



"Ta ett foto i timmen under en hel dag!" så löd utmaningen från Anna.
Okej.
Här kommer den - en mycket vanlig, trist dag som gått från mitt liv och aldrig mera kommer åter. Tack för det.



Kl.7.
 Vaknar egentligen redan kl.6. Släpper in morgonens första katt från nattens utevistelse. Kommer på att jag har en fotoutmaning. Tar ett kort på min snajdiga telefon. Glo ni bara! Ni har säkert aldrig sett en MICROSOFT innan. Iphone? Bah! Samsung? Bah! Nä. Jag är inte bitter.



Kl.8.
Katt nummer två, Benny, vill in. Han springer så klart rakt in till skafferiet SOM VANLIGT. För i skafferiet finns knarket. Små torra beroendeframkallande bitar som säljs under namnet DREAMIS. Han får fyra stycken bara för att han är så söt.
Kl.9.
Vi försöker överföra bilder från Wendys kamera till datorn. Misslyckas. Har fel sladdar. Eller så är det nåt annat. Blir irriterad. Mycket irriterad.
Kl.10.
Egentligen ska bilden ovanför ligga här men det funkar inte att byta plats utan att göra om allt. Gaaaaah! Hatar datorer! Så klockan 9 äter vi egentligen frukost. Det är inte mindre än FYRA ostar på frukostbordet varav två utav dom verkligen stinker. Gamle Ole och Romadur luktar inte hallonbåtar precis....
Mille sover över hos en kompis så idag är vi bara tre vid bordet. Plus katterna då.
Kl.11.
Åker till kyrkogården och tänder ett ljus på pappas grav, glömmer att ta ett foto på detta så det får bli ett kort på nästa aktivitet istället. BILTVÄTT på Q8. Mycket spännande.
Kl.12.
Tar en riktigt POSH fika på CityGross. Tre kaffe, en frozen youghurt, ett wienerbröd och en ostfralla...70 pickadoller. Vad sa ni nu då Waynes coffee? Pratar med O från quizlaget som expedierar oss. Han skulle egentligen varit ledig idag men fick hoppa in akut då en kollega (ung kille som tydligen festade till det lite på juldagen) blivit "sjuk".
Kl.13.
Innan vi ska hämta hem Mille från nattkompisen så åker vi till den obemannade GÅRDSBUTIKEN mitt ute på vischan och roffar åt oss en platta ägg. Swishar iväg 48:- Ärlighet varar längst. Äggstra länge iallafall.
Kl.14.
För andra dagen i rad äter vi överbliven julmat. Idag blev det lax- och grönkålspaj, ägghalvor och rödbetssallad. Till det lite hembakat fröknäcke med någon vitmögelost utan stank på. Helt okej.
Kl.15.
Tvättar fyra maskiner smutstvätt. Livet leker.
Kl.16.
Trappan upp till avdelningen på äldreboendet känns som en GOLGATAVANDRING. Här bor min numera rullstolsburna gamla mamma som blivit jordklotets mest negativa och bittra människa. Det är hemskt att se. Hon fyller snart 88 år och förlåt mig, men jag hoppas att detta blir hennes sista år. Hon har verkligen inget liv och det vore humanare om hon bara fick somna in. Stannar en halvtimme. Mycket mer orkar jag inte med. Det är inget jag är stolt över att säga men så är det.
Kl.17.
Hemma igen. Är hungrig. Gör en halloumiburgare med vitlökssås. Min specialitet. Alltid lika gott.
Kl.18.
Läser i soffan. Är inne i ett s.k stim just nu. Har haft flyt med böckerna. I december månad har jag läst Glöm mig av Alex Schulman (jättebra), Kaninjägaren av Lars Kepler (helt okej), Kvinnan i svart av Susan Hill (bra, men inte alls så läskig som utlovat) och så denna då. Med massa skräcknoveller. Riktigt bra bok. Rekommenderas.
Kl.19.
Skägget kommer hem med två skitstora kassar med avlagda kläder från en polare. Kanske Wendy vill ha? Konstaterar att nej. Wendy vill nog INTE ha världens mest smaklösa stentvättade jeans med glitter och krusiduller på. Ej heller en collegetröja som det står VOLVO RACING på. Hon blev faktiskt inte ett dugg sugen. Inte ett millimillimicrogram. Skiten får gå till loppis istället.

Kl.20.
Dricker en stor kopp med blåbärste. Det gör jag varje kväll. Tittar på Zlatan-dokumentären ihop med Musse och tre andra familjemedlemmar som har näsorna i sina mobiler. Trevligt. Familjärt.
Kl.21.
Blir sådär trött. Somnar nästan. Te och tv-sport = ingen bra kombination. Kolla in killen i bakgrunden. Barrtolomeus. Noll barr på ena sidan nu. Imorgon åker fanskapet ut.
Kl.22.
Musse har inte dött. Men det har tydligen KENT. Kollar på schyssta dokumentären "Vi är inte längre där" och bestämmer mig för att lyssna på fantastiska Vapen och Ammunition på HÖG volym hela dagen imorgon.

Kl.23.
Släpper ut Musse i mörkret. Det regnar. URD är på ingång. Jag själv kryper ner i sängen tillsammans med John Ajvide. Imorgon är det en ledig dag. Ska stryka tvätt, rensa skåp, gå på loppis och till frissan. Blir säkert en jättebra dag.  Och kul. Och intressant. Fast det får ni inte se.

GODNATT JORD!



1 kommentar:

Sparkling sa...

Känner pressen! Här händer ju verkligen inte ett skit. :D