Summa sidvisningar

tisdag 13 december 2016

Av. På. Av. På.


Vaknar jättetidigt. Tankarna börjar snurra. Tänker på en av mina bästa vänner. Hur fruktansvärt lättkränkt och jobbig hen har blivit sedan hen började gå till en kurator. Det är som att min kompis blivit itutad att "TA INGEN SKIT AV NÅGON! DET ÄR BARA DU DU OCH DU SOM RÄKNAS!"
Säkert ett jättebra tips men i det här specifika fallet så måste man numera tassa omkring på tårna runt denna person och helst ska man ha en hel uppsättning av silkesvantar med sig när man ska umgås.
Det som tidigare var så enkelt och självklart, det som tidigare var så lätt och allt vi garvade så mycket åt - inget av det funkar längre.
Mycket trist och irriterande. För det blir gärna det när personen i fråga själv kan fortsätta och klampa fram precis hur som helst och istället för silkesvantar ha en stor motorsåg i händerna. DÅ är det okej. Men absolut inte åt det andra hållet. Då kan man helt ogenerat raljera i sociala medier (omoget) om hur himla förträfflig och underbar man själv är samt gärna trycka till den personen som är den som ställt upp i ur och skur i närmare trettio år.

Klart jag är fruktansvärt besviken. Känner dock inget större behov att sätta mig hos en kurator för det. Nä. Åtta timmars jobb på radion blir fin terapi istället. Hej!

Va? Vad sa du? Jaha, du undrar hur det går med Agnetha Fältskog-singeln på Tradera? Tack för frågan. Trehundrasextio riksdaler är den uppe i. Räcker kanske till tio minuters snack på terapisoffan?

Dagens låt: TRIAD IGEN
Sonens version är också ganska bra, Kanske inte så känslosam som originalet men ändå.
"Tänd ett hus och låt det brinna. Låt inte brandkåren hinna!"  Har jag närt en pyroman vid min barm?

1 kommentar:

Sparkling sa...

Blä, såna där människor ska ju bara BORT UR ENS LIV. Lättkränkta alltså, jag hejar fortfarande på Agneta :)