Summa sidvisningar

söndag 25 december 2016

Mitt liv som proffsbloggare

Utmaning 3 här då. Anna har redan levererat så då var det väl min lilla tur.
YTLIG PROFFSBLOGGARE FÖR EN DAG - om jag nu mot förmodan skulle vara en sådan (när helvetet fryser till kanske..) så skulle det väl kunna se ut nånting såhär:




GOD JUL ALLA ÄLSKADE UNDERBARA LÄSARE! 


Juldagen är redan här. Julen som är min favvishögtid, VARFÖR måste den gå så fort för? Det här är ju helgen då man riktigt får rå om alla sina nära och kära. Det är så härligt! Att bara vara. Att umgås. Alltså RIKTIGT umgås. Såååå himla mysigt! Och så är jag förstås extra glad för att ni följer mig i vardag som fest. Ikväll ska jag faktiskt fira lite extra. Ni läsare av denna blogg är nu uppe i antalet 995.000! Fatta! Nästan en miljon!

Hypergulliga och alldeles nödvändiga juldekorationer. 398:- för 3 st på STYLISH.COM

Våra gullungar Hannes och Vilda hade, julafton till ära, på sig sina nya, supersöta MINIRODINI-tröjor som du hittar HÄR och bara det att se glittret i deras barnaögon under hela dagen igår..alltså...
Darling Frank och jag måste vara välsignade med universums bästa barn!


MINI RODINI är mitt favoritbarnklädmärke. Gillar deras humana priser. Klänning 599:- Tröja 549:- Kemtvättas.

Är ganska nöjd med årets julbord. I år hade vi faktiskt lyxat till det lite med kalkon från Östermalmshallen, ekologiska pärlhönsfiléer från Knäred som du hittar HÄR och färskt dilamm från Pyreneérna som du hittar HÄR . Mycket uppskattat av våra arton gäster som rest till oss för att fira jul. Moster Inger har tagit sig ända från Kanada! Love you, Inger!
Pepparkakshuset som Hannes och Vilda var med och skapade kvällen innan julafton fick pryda lilla dessertbordet. Visst är det fint? Älskar traditioner och pepparkakshus ÄR traditioner.

I förgrunden: Egengjord fikonmarmelad med slungad morot. Bara femton ingredienser. Tar ungefär tre timmar att göra. Recept HÄR.

På julaftonskvällen var det dags för alla julklapparna. I år har vi försökt hålla det ganska sparsmakat med tanke på miljön och sådär. Mina bästa julklappar? Presentkortet på BUBBLEROOM och så förstås - träningskortet på SATS som jag fick av Vilda och Hannes (hihi, misstänker att pappsen haft ett finger med i spelet här!)
Nu ska här tränas MARTIAL ARTS och CROSSFIT, det gäller att hålla sig i form. Beach 2017 here I come!
Tack älskade ungar! Vilken fin jul det blev. Och firandet fortsätter i två dagar till. Njuter!


Så ser lycka ut....



....och så här. Frankie darling...mitt hjärtas ljus, du man och pappa som jag vill flyga in i evigheten med. Eller till Maldiverna iallafall. I januari åker vi! Oooops! Jag som inte fick avslöja vad jag gav dig i julklapp. Förlåt. Puss! Hihi!

HOPPAS NI LÄSARE FÅR EN LIKA FIN JUL SOM JAG!
Kram finisar / Minoo!

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Top notch! Fyfan vilket pissjobb att behöva krysta ur sig såna här mjäkiga inlägg vareviga dag. Städar hellre offentliga dass, tror jag.

randigkatt sa...

Fast en ännu större gåta är ju hur de kan få så många följar? Har folk inga egna liv?