Summa sidvisningar

onsdag 4 december 2013

Jag ligger i Japan. På ett bord. I en butik



I somras så hade jag två japaner på besök hemma hos mig här i Huskvarna. Eftersom att jag är en såkallad traderare som säljer (och köper) så har man ju skaffat sig en liten kundkrets genom åren. Och han från Japan är en av dom som ingår i den lilla kretsen. När han var här och hälsade på så passade jag på att lägga fram en massa tyger som jag bara hade liggande i källaren. Listigt. Slugt. Han köpte rubb och stubb och när han avlägsnat sig så var jag 1600 kronor rikare.
Idag fick jag se att han lagt ut en bild på facebook. Bilden är från hans butik i Osaka och vad ligger längst ned till höger på bilden om inte mina gamla påslakansbitar?
Hå hå, ja ja. Undrar hur många yen dom kostar? Man tänker flygresa tur och retur Japan-Sverige, hyrbil, hotell etc....de kan inte vara så värst billiga precis. Tror att många av hans kunder (nu vankas ett dåligt skämt) kommer att titta snett på honom faktiskt .

Dagens låt: Turning japanese - The Vapors.
Är ledig idag men tro inte att det beror på arbetsbrist. Det gör det INTE! Herreguuuud vad skolorna skriker efter vikarier! Är jag på den skolan, så ringer de från den andra och undrar om jag kan komma och är jag på den andra så ringer de från den tredje. Synd att man inte kan klona sig. Jag hade varit en rik kvinna då. Men idag är jag som sagt var ledig. Stefan och jag skulle egentligen åkt till Ullared men så fick han plötsligt tid för en nackoperation och så blev det varken Morgan eller Ola-Conny för mig idag, snyft.
Ska åka till ÖoB istället och köpa bakplåtspapper eller  vad man nu brukar komma hemsläpandes med från det där Gekås. Och DÄR ringde telefonen (Hej, det är Charlotte från grundsär här, är du bokad idag eller kan du komma och jobba hos oss?).
Andas.

Inga kommentarer: