Summa sidvisningar

lördag 21 december 2013

Fy fåglarna för finnar


Har en dotter som fyllt elva. Allt på henne verkar växa just nu och tyvärr så måste jag inse att hon ärvt sin mammas urdåliga skönhetsgener. Nu vet jag precis vad hon har framför sig....nämligen många år av tandagnisslan över:
1. Fett hår.
2. Potatisnäsa.
3. Finnar i fejset och på ryggen.

Med fett hår, en stor snok och en massa röda blemmor i ansiktet kommer hon aldrig att bli vald till skolans lucia. Hon kommer inte bli nedringd av killar som vill "bli ihop" och hon kommer inte få dansa tryckare när det är skoldans. Jag vet. Jag har varit där. Det är vedervärdigt trist. Men det är ett stålbad man bara ska ta sig genom hur förbannat hemskt det än är. Kan man trösta sig med att "det är bättre att vara en late bloomer"  så får man helt enkelt göra det istället.

Under tiden så hjälper elvåringens mamma till att badda finnarna varje kväll. Fick ett tips på facebook om att man kunde gnugga in en skivad tomat på problemområdena och det lät ju billigt och bra. Och ofarligt. Men funkar det? Njä.
Så nu skiter elvaåringens mamma i det naturliga skafferiet och så skaffar hon BASIRON istället. Det ska visst vara jättestarkt och nästan slita loss huden (nästan allltså, jag gillar att överdriva lite) från ansiktet.

Hejdå billiga naturliga tomat! Hej starka dyra inte så naturliga finnmedel!

3 kommentarer:

Mitt lilla face sa...

Otroligt jag skulle prova senapsansiktsmask på Nette och tog honung och sena rörde ihop sedan fick hon lägga sig och jag smetade in det, när hon sedan satte sig upp blev våran shäfer tokig och skälde ut henne tills hon fick börja prata lugnande till honom ,Fanns ingen matte doft och hon såg ut som Shrek i ansiktet. Blev ett bra resultat dok, men hon kunde inte äta honung eller senap på ett år , fick avsmak för lukten.Gott nytt år

Mitt lilla face sa...

Senap ska det stå

randigkatt sa...

Haha, Matts! Gott nytt år på dig också!