Summa sidvisningar

torsdag 5 december 2013

Vet vad jag INTE önskar mig i julklapp

Ni kanske inte vet att jag är starkt allergisk men så är det. Jag tål inte knappar. Knappar är det äckligaste jag vet och jag är inte ensam, vet om minst två till här i lilla Huskvarna som har utvecklade äckelkänslor för de små otäckingarna.
Det jag lider av heter koumpounofobi och hos mig yttrar sig skräcken så här: det är otäckt och äckligt att ta i knappar. Jag har nästan inga kläder (jag har lindrig fobi) med knappar, har jag det så är de pyttesmå och ganska osynliga. Jeansknappar/tryckknappar är okej. Dragkedjor/blixtlås är JÄTTEOKEJ.  Gå på torget en lördag och hamna i sybehörsståndet och doppa händerna ner i kartong full med knappar: BLÄÄÄÄÄÄK! Inte okej.
Så ett halsband med en MONSTERKNAPP vill jag inte ha. Hoppas ni har förståelse för detta.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Vill/kräver nu höra HELA HISTORIEN bakom införskaffandet av klösbräda!

randigkatt sa...

Okej.