Summa sidvisningar

måndag 20 januari 2014

Den som gapar över mycket


Hej! Här sitter jag redo för jobb och jätteredo för skolmat i "skolbespisningen". Det är måndag ute, klockan är inte ens nio och jag inser nu att idag blir det inget slit och släp för min del. Vikarieförmedlingen ringer bara om det finns luckor att fylla och det gör det tydligen inte numera. Det gjorde det inte förra veckan heller. Lätt oroväckande.

Här har man jobbat som särskolevikarie hela hösten, de drog och slet i en från tre olika håll, och jag som egentligen bara vill ta det lite eeeeeasy fick lite lätt panik. Inför nya året var ju planen att jag skulle kombinera radiojobbet med skoljobbet men ska det vara såhär så vet jag inte. Då får jag nog ta och tänka om.
Kanske är det bara det att just nu efter juluppehållet så håller folk humöret uppe och deras batterier är fulladdade. Influensan har inte slagit till på allvar. Ännu. Men NÄR den gör det så är det den här gamla slackern som tänker kavla upp ärmarna och ge sig ut och tokvikariera.

Men hur gick det på radion i fredags då? Jamen tack för att du frågade. Det gick jättebra! Och så roligt det var! Jag älskar den där pulsen man får när man ska samla sig och sända - bara prata rätt ut i etern och försöka sammanfatta trafikläget som råder.
Och vad det gällde det praktiska/tekniska - efter en timme vid rodret så kände jag att all (nästan) gammal kunskap ploppade upp. Ett särskilt stort tack till min antika hjärna för det.
När jag traskade hemåt i den smällkalla fredagkvällen så var det med ett stort fånigt leende. Att känna sig nöjd med en arbetsdag är guld värt. Ska jobba TRE hela dagar till på radio den här månaden. I love it.

Ledig dag idag alltså. Måste fylla den med något. Börjar med kaffe, sedan en tur till källaren och efter det satsar jag på en lång promenad runt Munksjön igen. Man tänker så bra när man är ute och går. Så  tänker jag.

Dagens låt: Heartbreak hotel - Yohio
Mille, 8 år, vid frukostbordet: "Inatt drömde jag att jag skulle vara Yohio för han orkade inte längre. Jag ville skrika att JAG VILL INTE men sedan gjorde jag konserten iallafall. På scenen var det fontäner som sprutade ost och sådär.."
Mammas pojke det där. Helt klart.

Inga kommentarer: