Summa sidvisningar

måndag 4 januari 2016

Över på den andra sidan


2016. Jaha. Gäsp. Ett nytt år med, gäsp, nya, gääääääsp! möjligheter. Det är bara att försöka härda ut här nu till april/maj. Solljus....fågelkvitter.....mmm.
Inga nyårslöften har jag överraskat mig själv med i år. Bra. Jag klappar mig själv på ryggen. Skulle jag ha hållit alla mina löften genom åren så skulle jag nu vara en superfit människa som kunde spela gitarr och prata ett språk till (kanske franska eller italienska?) och jag skulle aldrig tänka elakt om någon och jag skulle dela med mig och vara generös med mina ägodelar och kanske skulle jag just nu ligga och plaska i en vintervak för var det inte år 2011 som jag skulle bada minst ett vinterbad eftersom att DET HADE JAG MINSANN ALDRIG GJORT. Hahaha, vilket skämt. Jag som fryser när jag går ned i Rosenlundsbadets tempererade bassäng (bara 27 grader varmt, brrr). Jag vinterbada? Tillåt mig småle i mjugg.

Skulle jag hålla nyårslöften skulle de behöva se ut som typ så här:
Jag lovar att somna i soffan varje kväll.
Jag lovar att rycka upp minst en påse chips varje helg.
Jag lovar att inte äta en endaste köttbit.
Jag lovar att klä mig i svart och något ängsligt minst fem gånger i veckan.

Ja, ni fattar.

Löften är så lätta att bryta så jag vill inget lova men däremot har jag vissa INTENTIONER detta året. Ska bli bättre på att handla grönsaker, frukt och rotsaker på torget istället för på Willys. Ska dessutom bli en ännu sämre konsument. I dagsläget handlar jag ungefär 75% av mina saker på secondhand. Jag hottar upp den siffran. Ska bli ÄNNU bättre på detta med återvinning. Och en sak till: Jag får INTE gå och handla hem saker från affären som jag redan har av. Typ: Nämen, vilken god tvål! Den köper jag. Och så kommer man till sitt hem där det redan bor tolv andra tvålar. Ska bli bättre på att göra åt mat/hushållsartiklar.
Bra va? Bättre för miljön iallafall än om jag skulle ligga och förorena låt säga Axamosjön nu en januarikväll.....

Dagens låt: Fight for your right to party - Beastie Boys
I morse började jag jobba kl.05.30. När man börjar så tidigt är det ganska skönt att få sova innan man slår upp sina trötta ögon. Det gick sådär inatt. Har nämligen fått en ny granne i ettan intill. En kille som hyr i andra hand. Han tycker det är kul att sitta och babbla HÖGT med sina skäggiga polare och SKRIKA till ibland och samtidigt spela musik, dålig musik, sådär vid halv tolv på kvällen. Trista vanor. Grannsämjan fick sig en knäck igår natt kan jag lugnt säga.
En enda ynka ton från hans lägenhet efter klockan 22 och jag kommer gå berzerk. Jag tar ingen skit längre! (nyårslöfte från typ 2012.)

Inga kommentarer: