Summa sidvisningar

torsdag 15 december 2016

Om jag fick vara Gud för en dag




För några år sedan så körde jag och Anna bloggutmaningar. Det var väldigt roligt så nu tänkte vi köra en repris på detta och först ut att utmana är moi. Detta under rubriken "Om du fick vara Gud för en dag - vad gör du?"

Okej. Vi kör på den. Jag är Gud från och med nu. Vad konstigt det känns att ha skägg!  Ett vitt stort skägg. Och vad fluffigt och gott det är på det här molnet! Märkligt. Jag ser verkligen ut precis som de flesta föreställer sig mig. Ja, ja. Nu ska här bestämmas. Jag ska göra om och rätt och fort ska det gå.
Hm. Vad ska jag börja med? Vill ju helst inte framstå som helt orationell nu.

1. Clementiner. Julclementiner. Hur j-a irriterande är det inte att få en kärna eller två i munnen i juletid? Just det! Det är för bedrövligt. Detta är en kärnfråga för mig, Gud, och från och med nu kommer jag se till att clementinerna inte har några kärnor i sig. Inte från 1/11-1/1 iallafall. Puh. Waow. Skön mjukstart känner jag här. Vi går raskt vidare.

2. Eftersom jag tjuvkikat lite på gudinnan Anna (molnet intill) så vet jag att hon redan fixat det där med att man numera kan äta obegränsat med choklad utan att gå upp ett endaste milligram i vikt. Jag skulle vilja korrigera lite där. Naturligtvis ska detta gälla även smörgåstårtor, klabbiga dressingar, burgare från MAX med flottiga strips samt of course - chips. Chips kommer jag som enväldig Gud att lägga längst ner i matpyramiden som basvara. Alltså en vara som man ska äta mycket av varje dag annars får man kanske, kanske, eventuellt skörbjugg. Chips och dip är hälsokost. Rårivna morötter är en hälsorisk med sitt karoten eller vad nu den där onyttiga sörjan heter.

3. Skönhetsfixeringen måste jag göra något åt. Kulmagar, risigt hår, rynkor och celluliter på armar och lår är liksom ett måste om man numera ska hamna på omslaget till Vogue. Djeflar vad befriande!

4. Pengar. Betyder. Ingenting. Pengar betyder ingenting. INGENTING! Sluta hetsa. Sluta vara så förbannat giriga. Skövla inte regnskogarna. Paja inte miljön. Nu tar vi alla och lugnar ner oss några hekto. Vi förhåller oss jävligt lugna (svär jag inte misstänkt mycket för att vara Gud förresten?) och så tar vi några djupa andetag. Vad ska vi med pengar till? Vi skiter i pengarna. Kom igen så byter vi saker och tjänster med varandra istället. Kram!

5. Nu och här tänker jag ta fram den stora kanonen. Den som i dagsläget brukar skapa tyfoner och översvämningar. Nu ska den istället laddas med snällhetspulvret EVILAWAY. Det ska spridas över hela jordklotet och det bästa med EVILAWAY är att det är ett snabb- och långtidsverkande medel. När man inandas det försvinner alla onda tankar på att göra en repa i lacken på bilen till ditt hatobjekt, du vill inte längre kriga, mörda, spränga dig själv och andra i luften, du vill inte döda djur, du vill inte slå någon, du vill inte mobbas, du vill inte kasta plast i containern för PAPPER bara för att retas - nä, du vill helt enkelt bara göra goda, fina saker. Hela dagarna, i all evighet. Amen.

Gode gud. Nu är det din tur att utmana mig Anna. Eller ska jag kalla dig "gudinnan Anna" numera?

1 kommentar:

Sparkling sa...

Alltså, vi skulle kunna skapa en religion här känner jag. Jeflar vad bra allt skulle bli då!
Med vänlig hälsning Gudinnan Anna :-)

(återkommer med nästa utmaning)