Summa sidvisningar

onsdag 9 maj 2012

Alliansen vill bli vän

Jo, detta häringa med facebook alltså. Man undrar ju hur en del är funtade som skickar vänförfrågningar. Jag är ganska sparsam med att försöka bli kompis med folk som jag till och med är lite bekant med. Att då skicka en vänförfrågan till en person här i stan som jag aldrig ens har pratat med skulle aldrig falla mig in. Döm då av min förvåning när jag nu får en vänförfrågan från en mycket känd politiker, ja! POLITIKER!, här i stan. En kvinnlig sådan. Visserligen har vi tydligen 22 gemensamma vänner men hallå - hon skulle ju aldrig i hela livet känna igen mig om vi kom gåendes emot varandra på stan. Eller skulle hon det? Nu blev jag lite paranoid här. Vet hon vem jag är? Vet hon var min brevlåda bor? Vet hon hur jag röstade i senaste valet? Fast om hon visste det så skulle hon nog inte söka vänskap med mig.

Jag tackar nej. Det blir ingen vän nr 370. Inte idag iallafall,

Inga kommentarer: