Summa sidvisningar

tisdag 29 maj 2012

Nyrenoverat var det här!


                        Jamen ÄNTLIGEN!
Nu är det vitt i hallen, inte blekgult med spackelkluttar här och där och överallt. Inga kattsönderklösta strukturtapeter, ingen ful svart hallspegel från 1938, inga äckligt städskåp som bara snodde hallutrymme, inga svarta dörrknoppar och inget fult trägolv i tamburen längre. S K Ö N T!
Lite småfix är kvar men i det stora hela är allt färdigt. Det blev billigare än jag trott och någon faktura för hallgolvet har jag inte sett röken av. Märkligt. Nu är det i och för sig min halvbror som äger golvfirman men vi är ju inte så bundis med varandra. Har han kanske ändå....? Ja, man kan ju alltid hoppas.

Glo ni på bara - det är helt gratis!


Dagens låt: When I'm 64 - The Beatles.
När målaren hade packat ihop så stod jag kvar, helt solo, med allt efterarbete. Det var i torsdags det. Solen sken, det var jättevarmt och jag hade verkligen ingen lust att städa och dona men kunde jag skjuta upp arbetet? NEJ! skrek Martin Luther i båda mina öron. NEJ! NEJ! NEJ! HÖRDU VAD JAG SÄGER!! STÄDA! TVÄTTA! DAMMA!
Och städade gjorde jag. I dagarna två. På fredagen ömmade hela jag. Det kändes som om jag sprungit New York Marathon typ. Fy. Så måste kroppen kännas när man blir gammal. Inget att se fram emot kan jag be att få påpeka.
Nu får det vara slutrenoverat på ett tag. Men ser inte köket oerhört dassigt ut....? Om man skullle...

5 kommentarer:

Sparkling sa...

SNYGGT! Men en fråga - var är städgrejerna som (gissar jag) stod i det bortrenoverade städskåpet? Har nämligen också ett städskåp som jag vill ha bort. Men var fan ska dammsugaren bo?

randigkatt sa...

Hej! Dammsugaren flyttade in i skåpet mitt över där vi hade jackor och skor innan. Skor som bara tog plats. Nu står skorna vi använder i skohyllan - resten får finna sig i att bo i källaren. Alla städgrejer fick plats konstigt nog och TUSEN gånger bättre blev den här lösningen.

Barasara sa...

Vad fint det blev - supersnyggt!

Vad heter brollans golvfirma?

randigkatt sa...

Golvteam. Så heter den. Ligger i Huskvarna.

Anonym sa...

Wow, böckerna sorterade efter färger=me like...;) Underbar tapet oxå!//Tuppen