Summa sidvisningar

måndag 14 maj 2012

Skumdisco i Huskvarna

Ligger på sängen och läser en ny bok. Är rätt så inne i den så jag tänker inte på varför det spolas väldigt mycket i vattenkranen där ute i köket. Mille är tyst. Det slår mig plötsligt. Mille är tyst. Kranen spolar.
Kranen igång + tyst sjuåring.
"MILLE!! VAD SYSSLAR DU MED?" gastar jag.
Inget svar. Jag måste alltså resa på mig. Överansträngning på g. Men jag gör det iallafall. Hasar mig ut i köket och när Mille får syn på mig där i dörröppningen så halkar han omkull på det hala och BLÖTA golvet. Han nosar till sig fara och piper ner på sitt rum där i källaren.
"VAD HÅLLER DU PÅ MED?" gastar jag envetet. Frågan är befogad eftersom att kranen dundrar på  och i diskhon så tornar ett jättebubbelberg gjort av diskmedel upp sig. Det rinner ner på köksluckorna, ut på spisen, ned på golvet. Jag kastar mig mot kranen, stänger av och sedan har jag att göra i minst tio minuter med själva kökssaneringen.
Eftersom att jag inte orkar vara direkt arg så kommer Mille upp ur sina gömmor.
"Vad var detta frågan om? Varför gjorde du så här?" frågar jag.
"Jag ville dansa naken!" svarar han.
"Jaha? Och allt det här skummet då? Vad skulle det vara till för?"
"Det skulle vara rök."

Eh. Jaha. Jag har alltså en son som vill dansa naken i rök? Skumt. Skumt var ordet.

1 kommentar:

Barasara sa...

Haha. Älskade lillfisen!
Så himla roligt tänkt :)